Sinds begin dit jaar hebben we weer een nieuwe online marketeer in ons team: Elke. Wie is ze, waar komt ze vandaan en wat drijft haar om bij eResults te komen werken? Maak kennis!
Website optimalisatie is eigenlijk alles wat je kunt doen om je website goed vindbaar en aantrekkelijk te maken voor je potentiële klanten. Dit kun je doen op verschillende gebieden:
1. Website optimalisatie voor zoekmachines (SEO en SEA)
2. Website optimalisatie voor conversies (CRO)
3. Website optimalisatie voor gebruiksvriendelijkheid (usability)
We lichten deze 3 pijlers voor website optimalisatie hierna verder toe en leggen uit hoe wij dit bij eResults aanpakken.
Een website die vindbaar is in de meest gebruikelijke zoekmachines, zoals Google en Bing, is onmisbaar. Daarom optimaliseren wij jouw website altijd op het gebied van vindbaarheid. Dit kan op twee manieren; organisch (SEO) en betaald (SEA). Samen met jou bepalen we de ideale mix om optimale resultaten te kunnen behalen voor jouw bedrijf.
Gaan we je helpen met SEO (Search Engine Optimization), dan optimaliseren we je website op twee gebieden, namelijk content en techniek. Op het gebied van content zorgen we voor SEO-geoptimaliseerde teksten, en zetten waar nodig structured data in. Op het gebied van techniek zorgen we ervoor dat je website zo geoptimaliseerd is dat bots van zoekmachines je website makkelijk kunnen crawlen. Ook laadsnelheid speelt een belangrijke rol bij het optimaliseren van websites voor techniek.
Wist je dat eResults een eigen content management systeem (CMS) heeft ontwikkeld dat naast focus op gebruiksvriendelijkheid volledig is ingericht op website optimalisatie.
Als we ons richten op Search Engine Advertising (SEA), dan doen we er alles aan om via jouw advertenties zoveel mogelijk waardevolle kliks te genereren. Belangrijk daarbij is de kwaliteit van de landingspagina’s. Hoe beter deze aansluiten bij de zoekwoorden en advertenties van een campagne, hoe positiever het effect is op zaken als ranking, vertoningspercentage en relevantie. Want bezoekers die landen op een goed geoptimaliseerde en relevante landingspagina zullen eerder converteren tot betalende klanten dan wanneer zij landen op een algemene pagina.
Naast het optimaliseren van je website voor SEA kunnen we jouw Ads-accounts volledig beheren.
Een tweede expertise die van belang is bij het optimaliseren van je website is conversie-optimalisatie. Hierbij zorgen we ervoor dat bezoekers van je website de voor jou relevante acties ondernemen (converteren). Voorbeelden van conversies zijn:
Om een bezoeker te laten converteren is het belangrijk om per pagina in beeld te brengen wat de gewenste actie is en welke funnel een bezoeker doorloopt om daar te komen. Als we dit goed in kaart hebben voegen we de juiste call-to-actions aan pagina’s toe, die bezoekers verleiden om de gewenste actie uit te voeren. Niet alleen de ‘knop’ zelf is hierbij van belang, maar ook zaken als positie, kleur en content (tekst en afbeeldingen) spelen een belangrijke rol. Meer weten over conversie optimalisatie? Klik hier.
Naast website optimalisatie voor vindbaarheid en conversies, speelt gebruiksvriendelijkheid (usability) een grote rol in jouw online succes. Want een website zonder duidelijke menustructuur, met lastig leesbare teksten en met linkjes die niet werken maakt dat bezoekers afhaken (bouncen). Om jouw website optimaal te laten presteren zullen we dus ook altijd kijken naar zaken als:
Alles op het gebied van gebruiksvriendelijkheid hoort bij het usability-aspect. Dus ook kleurgebruik en de toepassing van afbeeldingen die je doelgroep aanspreken.
Website optimalisatie is specialistenwerk. Er komt een hoop kennis bij kijken, zoals kennis over websitetechniek, over content die werkt en over wat online klanten motiveert. Daarom hebben wij voor elke discipline een specialist in huis. Zo kunnen we jouw website optimaliseren voor zoekmachines, conversies én usability. We weten na 10 jaar inmiddels ook wel aardig wat we doen. En dat merken onze klanten. We krijgen van hen maar liefst een 9,2 als gemiddeld cijfer!
Ga je met ons samenwerken? Dan is de eerste stap een uitgebreide intake. We maken kennis met jou en je business en we bespreken jouw doelen. Na het gesprek volgt een grondige analyse. Hierbij onderzoeken we hoe jij er online voorstaat zowel op het gebied van techniek, content, CRO en usability. Op basis van deze analyse maken we een plan van aanpak, dat we gedurende het hele traject zullen blijven toetsen op resultaat.
Een website optimaliseren is geen kwestie van ‘plug&play’. De techniek en de algoritmes van bijvoorbeeld Google veranderen voortdurend. Daarom doen we geen ‘quick-fix’ optimalisatietrajecten. Ons doel is altijd een samenwerking voor de langere termijn, waarbij we continu blijven toetsen en bijsturen.
Sinds begin dit jaar hebben we weer een nieuwe online marketeer in ons team: Elke. Wie is ze, waar komt ze vandaan en wat drijft haar om bij eResults te komen werken? Maak kennis!
Het jaar zit er bijna op. Een gek jaar was het wel.. voor eResults niet anders. Toch willen we even van de gelegenheid gebruik maken om terug te blikken op de hoogtepunten van het afgelopen jaar.