De gekozen strategie
De doelstelling van Metak is simpel: online aanvragen genereren in de regio. Om dat te bereiken hebben we de volgende stappen gezet:
De website van Metak was verouderd, zowel qua uitstraling als techniek. Daarom hebben we als eerste een nieuwe website gemaakt. De uitgangspunten van de nieuwe website waren uiteraard het realiseren van aanvragen en daarnaast goede online vindbaarheid. Om die reden is er gekozen om de diensten/producten van Metak centraal te stellen op de website. Ook zijn alle pagina's voorzien van een contactformulier, zodat bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen en dus makkelijker kunnen converteren. Daarnaast hebben we een portfolio toegevoegd op de website met daarin foto's van de projecten die Metak heeft uitgevoerd. Zo krijgen de bezoekers van de website een goed beeld van wat voor diensten Metak kan leveren.
De volgende stap in het traject was om het verkeer naar de site te laten groeien. We voeren continue analyses uit om te zien welke zoekwoorden potentiele websitebezoekers gebruiken. Om hierop aan te (blijven) sluiten voegen we nieuwe landingspagina's toe en optimaliseren we de bestaande landingspagina's. Ook controleren we de website regelmatig om te zien of de techniek up to date is (iets waar zoekmachines veel waarde aan hechten).
Naast de organische groei, geven we de website een extra boost d.m.v. een campagne via Google Ads. Deze campagne is gericht op de diensten van Metak en kunnen we heel goed op lokaal niveau targetten. Deze campagne wordt maandelijks geoptimaliseerd voor maximaal resultaat. Zo realiseren wij een continue stroom van verkeer naar Metak.nl en stijgt het aantal aanvragen.