Hoe je een factuur moet betalen, staat altijd op de factuur zelf of in een begeleidende e-mail. Daarnaast geven wij voordat je de dienst afneemt aan welke betalingswijze van toepassing is, zodat je vooraf weet waar je aan toe bent.
Het is belangrijk dat je de vermelde betalingswijze aanhoudt. Betalingen die toch op een andere manier worden gedaan worden mogelijk niet goed verwerkt in onze administratie, waardoor je onterecht aanmaningen van ons kunt ontvangen. Kosten die daaruit volgen worden niet gerestitueerd.
Automatische incasso wordt alleen gebruikt voor doorlopende abonnementen.
Je hoeft bij deze betalingswijze logischerwijs geen betaalacties te ondernemen. Periodiek ontvang je van ons een factuur van je doorlopende abonnement, waarna de afschrijving binnen enkele dagen plaatsvindt vanaf het door jou opgegeven rekeningnummer.
Wanneer een incasso wordt gestorneerd ontvang je hiervan een herinnering per e-mail. Je moet de betaling dan wel zelf in orde maken aan de hand van de betalingsinstructies in de e-mail. Wanneer de betaling alsnog uitblijft starten wij een aanmaningstraject.
Klik in je eResults ID dashboard bij betalingsgegevens op "Automatische incasso instellen", selecteer je bank en klik op "Machtig automatische incasso". Om ons te autoriseren voor de automatische incasso moet je een transactie van € 0,50 doen. Op de eerst volgende factuur wordt dat bedrag gerestitueerd.
Wanneer je de factuur zelf betaald, kun je dit gemakkelijk doen via de betaallink in je eResults ID dashboard. Je kunt de factuur ook voldoen via een traditionele bankoverschrijving. Je kunt hiervoor de betalingsinstructies op de factuur of begeleidende e-mail gebruiken.