Eenmalige diensten worden helemaal achteraf gefactureerd, of in delen tijdens en na de uitvoering ervan. Wanneer we in delen factureren, geven we dit altijd voor aanvang van de dienstverlening aan. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Doorlopende abonnementen worden per lopende periode (maand, kwartaal of jaar) vooraf gefactureerd. Ook dit geven we altijd aan voor je het abonnement afneemt.
Wij versturen facturen per e-mail. Je ontvangt onze factuur op het bij ons hiervoor bekende e-mailadres. Vanaf dat moment kun de factuur ook inzien in je eResults ID (en daar desgewenst direct betalen indien nodig). Wanneer je facturen op een ander e-mailadres wilt ontvangen, dan kun je dit zelf aanpassen in je eResults ID.
Op de factuur staat vermeld hoe deze betaald moet worden. Heb je vragen over betalen bekijk dan de pagina over betalingswijzen.
Alle handmatig te betalen facturen hebben een betalingstermijn van 14 dagen vanaf de factuurdatum. Facturen die we automatisch incasseren worden doorgaans enkele dagen na de factuurdatum afgeschreven.
Mochten we geen betaling ontvangen, dan zullen we ons aanmaningstraject in gang te zetten. Dit bestaat uit 4 stappen:
Het kan zijn dat je contactpersoon ervoor kiest om in plaats van een standaard herinnering of aanmaning een persoonlijke e-mail te sturen, omdat dit naar zijn of haar idee beter past bij de onderlinge relatie. Houdt er wel rekening mee dat ook deze berichten gelden als officiële herinnering/aanmaning en dat hiermee de betreffende stap in het aanmaningstraject eveneens is voltooid.
Kun je een factuur of lopend abonnement (tijdelijk) niet voldoen? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op om een betalingsvoorstel te doen. Hiermee voorkom je dat aanmaningskosten verder oplopen.
Houdt er wel rekening mee dat wij per geval zullen beoordelen of we de door jou voorgestelde betalingsregeling zullen accepteren. Wij zijn dit niet verplicht. Daarnaast geldt dat wanneer een overeengekomen regeling niet wordt nagekomen, we alsnog ons incassobureau zullen inschakelen.
We weten dat sommige organisaties andere betalingstermijnen hanteren dan wij doen. Afhankelijk van de betalingstermijn zijn we bereid hierin mee te gaan. Belangrijk is wel dat je bij het aangaan van de samenwerking aangeeft dat je wilt afwijken van onze standaard betalingstermijn. De afwijkende betaaltermijn geldt vanaf het moment dat deze schriftelijk door ons aan jou is bevestigd.
Overigens kunnen we, ook na het overeenkomen van een afwijkende betalingstermijn, niet altijd voorkomen dat je herinneringen ontvangt, aangezien die grotendeels automatisch worden verstuurd. Eventuele daarin berekende aanmaningskosten hoef je niet te voldoen.