Feedback alleen nuttig om je service te verbeteren? Dat idee is al lang achterhaald in de online marketing. Online reviews hebben namelijk nog veel meer voordelen. Nu wij officieel partner van The Feedback Company zijn, is het tijd om die voordelen eens op een rijtje te zetten.

Laat je klanten de acquisitie doen

Het nut van feedback en reviews is vooral bekend vanwege het aankoopproces van nieuwe klanten. Consumenten hechten veel waarde aan de mening van andere mensen. Goede reviews zullen toekomstige klanten dus eerder over de streep trekken om hun aankoop bij jou te doen.

Het belang van online feedback is per product of dienst verschillend. Voor een pak melk zal je waarschijnlijk geen reviews lezen, voor een management training kunnen reviews wel een doorslaggevende factor zijn.

feedbackmarketing

Websites en online marketing zijn bijvoorbeeld ook erg abstract, het is dan fijn wanneer je klanten een goede beoordeling achterlaten.

Feedback handig inzetten

Maar hoe zorg je er nou voor dat die feedback ook echt waarde gaat creëren voor je bedrijf? Zo dus:

Hogere conversie

Geef op je website aan welk cijfer jouw klanten je bedrijf geven. Bij voorkeur zet je dit op de productpagina of in de footer van je website. Een goed cijfer wekt vertrouwen bij bezoekers, en kan op die manier voor meer conversie zorgen.

Meer bezoekers

Wanneer je meer dan 30 beoordelingen hebt, worden er automatisch gele sterren bij je Adwords advertenties geplaatst. Mensen die jouw advertentie voorbij zien komen, weten zo direct dat ze met een betrouwbare partij van doen hebben.  

Online reputatie

Een negatieve review is natuurlijk niet leuk. Maar wat zou een ontevreden klant doen wanneer hij zijn onvrede niet bij jou kan uiten? Dan deelt hij dit misschien via social media of met vrienden en familie. Wanneer je feedback verzamelt, ben je altijd direct op de hoogte van klachten of negatieve ervaringen.

Unieke content

Reviews zijn ook een manier om unieke content over je bedrijf te verzamelen. Plaats regelmatig reviews op je website, en Google zal je belonen met een goede ranking in de zoekresultaten.

Betrokkenheid van bestaande klanten

Deze laatste is vooral in het geval van business-to-business interessant: door je klanten om feedback te vragen, betrek je ze nog meer bij jouw bedrijf. Door deze betrokkenheid bouw je een waardevollere band op met je bestaande klanten.

Kortom, online reviews kunnen ontzettend veel voor je bedrijf en website betekenen. De truc is om ze op de juiste manier in te zetten, zodat je er optimaal van profiteert.

Ook feedback marketing inzetten?

Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag op weg! 

Vragen naar aanleiding van dit blog of wil je hierover doorpraten?
Bel mij op 030 242 0931
Altijd op de hoogte blijven van onze laatste blogs?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief