HilverdaFlorist: van geheim naar online dominantie in de sierteelt

Stevige tijd- en kostenbesparing
Met één gebruiksvriendelijke omgeving voor contentbeheer

Effectieve doelgroepcommunicatie
Door tailor made websites voor alle doelgroepen

Maximale online merkrepresentatie
Optimale wereldwijde zichtbaarheid met 3 websites

Wereldwijde zichtbaarheid en efficiënt contentbeheer dankzij één strategie en drie nieuwe websites.

Een sterke marktpositie, maar nog niet online

HilverdaFlorist is al meer dan 100 jaar een wereldspeler in de veredeling, vermeerdering en ontwikkeling van jonge planten en zaden. Hun unieke rassen snijbloemen, pot- en tuinplanten, groeien bij kwekers in alle hoeken van de wereld en belanden via retailers bij de consument thuis.

Maar online liep dat merkverhaal achter. De websites waren niet toekomstbestendig en ondersteunden onvoldoende de ambitie om een regierol in de hele leveringsketen te pakken. HilverdaFlorist zocht een partner die hen via een slimme online strategie een digitale positie kon bezorgen die net zo stevig is als hun offline marktpositie.

Niet alleen mooie, maar vooral strategisch waardevolle websites

Een dominante speler als HilverdaFlorist heeft uiteraard te maken met een breed veld aan stakeholders. Die moeten allemaal optimaal worden aangesproken om de marktpositie verder te verankeren in de hele keten. Websites spelen hierin een sleutelrol, want iedereen is online.

Daarom begonnen we aan de strategische tekentafel. Via workshops brachten we alle doelgroepen scherp in kaart en koppelden hun behoeften aan het onderscheidende aanbod van HilverdaFlorist. Op basis daarvan ontwierpen we de nieuwe websitestructuren.

Het resultaat: blauwdrukken voor drie nieuwe websites. Geen losse flodders, maar een duidelijke basis die richting geeft aan alles wat online volgt.

360-graden ontwikkelfocus; van onderscheidend merkdesign tot vindbaarheid

Vanzelfsprekend vertaalden we de merkwaarden van HilverdaFlorist naar onderscheidende designs. Tegelijkertijd zorgden we ook dat alle andere belangen werden ingevuld. Zo trapten we gelijktijdig aan de dedignfases het SEO- en contenttraject af – in zowel Nederlands als Engels. Zo werden de sites niet alleen visueel aantrekkelijk en technisch sterk gebouwd, maar ook direct optimaal zichtbaar én vindbaar in zoekmachines.

Daarmee zorgden we dat het fundament klopt: design en techniek versterken elkaar, ondersteund door een solide SEO-strategie. Het resultaat? Websites die niet alleen de juiste indruk maken, maar ook structureel verkeer aantrekken.

Optimale gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers én beheerders

Hoe zorgden we voor maximaal websitesucces? Door te zorgen dat écht alle doelgroepen een optimale ervaring hebben.

Bezoekers ervaren een intuïtieve UI/UX die prettig oogt op alle devices en de boodschap effectief overbrengt. Slimme features zoals intuïtieve filters en een wensenlijst-winkelmandje maken de ervaring compleet.

HilverdaFlorist zelf profiteert van één krachtig technisch ecosysteem met een uitgebreid gebruiksvriendelijk WYSIWYG-CMS. Content beheren gaat hierdoor snel, eenvoudig en zonder technische kennis.

Lees hier waarom HilverdaFlorist zo enthousiast is over onze samenwerking

Op basis van gesprekken, workshops en deskresearch heeft eResults een strategie uitgewerkt. Perfect om onze (online) marketing naar een volgend niveau te brengen.

Denise van Kampen
Manager Marketing bij HilverdaFlorist

Ook toe aan een transformatie?

Een keertje sparren? Kom gerust koffie drinken, we horen graag wat je van plan bent.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.