Online marketingstrategie

Uiteraard wil je dat je marketinginspanningen resultaat opleveren. Het verschil tussen ad-hoc wat proberen en structureel succes, zit in het hebben van een goede online marketingstrategie. Die helpt je doordacht de juiste keuzes te maken én daaraan vast te houden. Zo werk je continu aan een goed doortimmerd plan en bouwen je marketinginspanningen op elkaar voort.   

Al onze samenwerkingen starten dan ook met het opzetten van een marketingstrategie waarin we jouw doelen vertalen naar een gericht en praktisch plan van aanpak. Hier kun je direct mee aan de slag, met of zonder ons.   

Anouchka werkt aan een online marketingstrategie

Zeker in online marketing is door alle opties het maken van de juiste keuzes enorm belangrijk. Doe dat goed en je bent halverwege je succes.

Monique - Accountstrateeg bij eResults

Maak doordachte keuzes
Laat je marketingactiviteiten op elkaar aansluiten
Evalueer makkelijk je marketingdoelen

Wat staat er in een goede online marketingstrategie?  

Binnen online marketing zijn er enorm veel mogelijkheden en kanalen waarmee je aan de slag zou kunnen gaan. Voorbeelden van vragen die we meenemen in jouw strategie: welke kanalen kies je? Hoe zorg je dat het ene kanaal het andere versterkt? Hoe neem je je collega’s daarin mee? En hoe zorg je dat over een halfjaar alles nog aansluit op wat je vandaag bedenkt?  

Kortom, een goede strategie geeft je structuur en duidelijk zodat je koers kunt houden.

Wat levert een strategie je op?

Het hebben van een goed online marketingplan heeft een groot aantal voordelen. Onder andere:  
 

  • Als je een strategie hebt, werk je vanuit een helder kader. Je weet hierdoor bijvoorbeeld wat je doelstellingen zijn voor de toekomst. Hierdoor kun je gerichte beslissingen nemen en jouw marketingdoelen halen. 
  • Doordat je je doelen helder op papier hebt, kun je die ook meten en evalueren. Zo zie je welke marketingacties wel of niet werken en kun je daarop inspelen. 
  • Je creëert rust in je hoofd door alle potentiële ideeën en acties op te schrijven. 
  • Een marketingstrategie geeft je structuur aan je inspanningen. Het plan geef houvast, zodat je precies weet wie bijvoorbeeld je doelgroep is of welke acties je moet uitvoeren. 
  • Je kunt aan de hand van een strategie makkelijk aan jouw collega’s uitleggen waarom je bepaalde keuzes maakt. 
Lilian opent de deur voor een klant
Roy werkt aan een strategische online marketing jaarplanning

Concreet uitgewerkte jaarplanning 

Aan het eind van de strategie presenteren we je niet alleen de strategie zelf, maar hebben we die ook voor je uitgewerkt naar een concrete jaarplanning, kanaalkeuzes en een begroting. Kortom, je hebt hiermee alle onderdelen in huis om zelf aan de slag te kunnen met de uitwerking. Maar uiteraard doen we je ook graag een aanbod om de uitvoering samen met je op te pakken.

 

 

Hoe zetten wij een marketingstrategie op?

Waarom je marketingstrategie aan eResults uitbesteden? 

Besluit je de uitvoering van jouw strategie samen met ons op te pakken? Dit zijn de voordelen:  

  • We werken binnen een vast team met vaste contactpersonen aan je resultaten. 
  • Maandelijkse evaluatie waarin we de stand van zaken bespreken, zowel de planning als het resultaat. 
  • De resultaten maken we inzichtelijk in een real-time dashboard. 
  • Wij vullen aan waar jij dat wilt. Je kunt de hele uitvoering aan ons uitbesteden, maar dat hoeft niet.
  • Wij zorgen ervoor dat het traject gestructureerd verloopt. Zo weet je zeker dat je strategie ook realiteit wordt.  
Sean werkt aan de website van een klant
Chanine en Monique werken samen aan een online marketingstrategie

Benieuwd wat een marketingstrategie jou kan brengen?

Een keertje sparren? Kom gerust koffie drinken, we horen graag wat je van plan bent.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.