Heb jij je altijd al afgevraagd wat een online marketeer bij eResults allemaal doet? Hoe zo’n dag eruit ziet? Én hoe het zal zijn als jij voor ons werkt? We nemen je graag mee in een dag in het leven van een (medior) online marketeer. Zie jij jezelf dit wel doen? Check dan eens onze vacature voor junior online marketeer. En wie weet wordt dit wel jouw maandag.
Opstarten en weekmeeting
Na een lekker weekend start je rond 9.00 uur je dag. Vandaag werk je op ons gezellige kantoor. Kun je mooi je weekend even bespreken met je collega’s. Ben jij een vroege vogel? Eerder starten kan natuurlijk ook. Je checkt in ons planningssysteem Click-Up je taken voor de rest van de week, werkt nog even je mail bij. En je bereidt je voor op de weekmeeting die je zo meteen hebt.
Elke maandagochtend start het hele team met een weekmeeting. Wat zijn jouw prioriteiten deze week? Waar loop je in vast? En vooral ook: wat waren jouw successen afgelopen week? Elk succes, klein of groot, persoonlijk of werk gerelateerd, telt mee!
Hup, door naar de volgende meeting met Sean, Roy, Elke, Emy, Tom en Chanine, alle online marketeers. Daar heb je de kans om eventuele marketingvragen voor te leggen en nieuwe ontwikkelingen te bespreken. En je collega Roy vraagt je of je later deze week even met zijn werk kunt meekijken.
Tweede gedeelte van de ochtend
Na de twee meetings bekijk je de ad-campagne van je ene klant. Hoe heeft die gescoord? En hoe kun je hem nog verbeteren? Je updatet je klant over de resultaten. Ad-campagnes zijn onderdeel van je werk als ads beheerder. Je monitort minimaal elke maand deze campagnes.
Daarna ga je aan de slag met een designbriefing. Deze is voor de nieuwe website van een klant. Je hebt laatst de intake over deze site al gehad en weet wat de doelen en designwensen van de klant zijn. Op basis daarvan schrijf je de briefing voor designer Daphne. Je bespreekt hem gelijk even met haar. Kan dat project direct de volgende fase in.
Vervolgens is het tijd voor lunch met je collega’s! Even lekker bijkletsen. Wij zorgen voor fruit, brood, crackers en beleg, wat je maar wilt!
Klantevaluatie en persoonlijke ontwikkeling
Na de lunch heb je een evaluatie met een klant. Dit heb je eens per kwartaal. Deze keer is dat vanwege de coronamaatregelen via Teams. Maar als het kan, ga je gewoon langs bij de klant. Of komt de klant naar ons kantoor. Samen nemen jullie de resultaten van de marketingacties door en bespreken jullie contentideeën en plannen voor het komend kwartaal.
Even bijkomen met een kopje thee, koffie of blikje frisdrank. Ondertussen lees je wat blogs over marketingtrends. Zo ben je weer op de hoogte!
Tweede gedeelte middag en afronding
Ah, een verzoek van Johanneke, de contentmarketeer. Of je een tekst wil tegenlezen voordat hij naar de klant gaat. Jij kent de klant namelijk goed en zo kunnen jullie kijken of jullie op één lijn zitten qua inhoud en de wensen van de klant.
Daarna ga je aan de slag met SEMrush waarmee je de technische SEO van je klanten in de gaten houdt. Hoe gaat het met de positie van de verschillende zoekwoorden? Zijn de posities hiervan gestegen? Nee? Dan bedenk je nieuwe actiepunten. Bijvoorbeeld de contentmarketeer Johanneke een blog laten schrijven op basis van bepaalde zoekwoorden. Het in de gaten houden van de SEO is onderdeel van een langetermijnstrategie van je klant. Je wilt hen natuurlijk organische groeien brengen!
Vervolgens vraag je de input voor een nieuwsbrief van een klant op. Het gaat om een kwartaalnieuwsbrief waarmee je de doelgroep van je klant op de hoogte houdt.
Je checkt daarna hoe de social campagnes het doen. Je hebt er net een aantal aangezet voor een klant die graag meer naamsbekendheid wil creëren. Verder zet je nog een aantal teksten van Anouchka in het CMS voor de livegang van een nieuwe website volgende week. Als laatste bekijk je in Click-Up wat je prio’s zijn voor morgen en de rest van de week.
Zie jij jezelf dit wel doen? Vergeet dan vooral onze vacature voor online marketeer niet te checken! Meer weten over hoe het is om bij ons te werken? Bekijk de voordelen