Visuele identiteit

Opvallen tussen je concurrenten kun je bereiken met content of een goede marketingstrategie. Maar dat is niet het enige. Ook een sterke visuele identiteit door middel van webdesign kan veel impact hebben op hoe je overkomt online. Denk aan een herkenbaar en prikkelend logo.  En grafische uitingen die je voor verschillende campagnes hebt uitgewerkt. Jouw visuele communicatie is een afspiegeling van jouw identiteit, waarmee anderen zich verbonden kunnen voelen. Zo zorg je onder andere voor herkenbaarheid. Het gaat erom dat jouw merkidentiteit en de merkbeleving van je doelgroep met elkaar in balans zijn. Een vak op zich!

Wij creëren graag jouw visuele huisstijl en in het oog springende online uitingen. Zodat je echt opvalt, herkenbaar wordt én mensen aan je kunt binden.

Studio collega's aan het werk met webdesign

Een goed design versterkt je merk, helpt je boodschap te dragen en vergroot jouw aantrekkelijkheid. 

Nick - Designer bij eResults

Zorgt voor herkenbaarheid van je bedrijfsidentiteit
Spiegelt jouw merkidentiteit
Laat jouw boodschap goed uit komen

Jouw design is jouw eerste indruk

Opvallen en herkenbaar zijn geeft je een voorsprong op je concurrenten. Niets werkt zo averechts als een 'beige' design of identiteit. Een slecht gekozen merk leidt af van waar jouw organisatie voor staat, maar een verkeerd gekozen webdesign kan minstens net zo goed jouw boodschap verstoren.

Een zorgvuldig uitgewerkt grafisch design vertelt veel over je organisatie. Het getuigt van oog voor detail, energie willen steken in wie je bent en wie je wilt zijn en hoe je overkomt op een ander. Je kop boven het visuele maaiveld steken, dát is wat je wilt!

Voor deze organisaties creëerden we een sterke visuele identiteit

Merkidentiteit als fundament

Net zoals we bij marketing altijd met een strategie beginnen, doen we dat ook bij design. Want de identiteit van je bedrijf, je product of dienst en de verwachtingen van je doelgroep vormen samen het fundament voor jouw visuele communicatie. Daarom starten wij met een workshop merkidentiteit, zodat je helder hebt waar jouw bedrijf voor staat en welke identiteit je wil uitstralen met je design.

Design is een creatief leerproces. Je wilt jouw boodschap duidelijk overbrengen, en óók nog eens op een aantrekkelijke manier! Door te doen en uit te proberen, kom je erachter wat wel en niet werkt. Ga jij dat proces met ons aan?

Roy en Sean maken een vlog
Elke werkt op haar pc

Samenwerking tussen verschillende disciplines

Je visuele communicatie heeft invloed op alles wat je gaat maken, bijvoorbeeld de teksten op je website of social media. Als jouw tone of voice aansluit bij je visuele identiteit zorgt dat voor consistentie, wat vertrouwen creëert bij je doelgroep.  Daarom vinden wij het belangrijk dat onze experts uit verschillende disciplines met elkaar samenwerken voor jouw visuele uitingen. We hebben deze experts dan ook in huis: onze creatieve strategen, designers, UX-experts en contentspecialisten zorgen samen een verbluffend design! Benieuwd naar welke koppies daar dan achter zitten? Check ons team!

 

Het designproces

Marijke en Tom bekijken de visuele identiteit van een bedrijf

Wij maken jouw drive visueel

We begrijpen het dat het ontwikkelen van een visuele huisstijl een spannend proces is. Maar we doen er alles aan om je door dat proces heen te helpen. Als jij vol passie over je organisatie vertelt, maken wij dat met dezelfde drive ijzersterk visueel. We helpen je onder andere met:

  • Het ontwikkelen van een visuele huisstijl.
  • Uitingen voor campagnes, bijvoorbeeld banners.
  • De opmaak van documenten, zoals een whitepaper.
  • Visuals voor social media

En nog veel meer! We horen graag wat jouw designwensen zijn.

Wat mogen we voor je ontwerpen?

Kom het eens vrijblijvend uitleggen, we maken het maar al te graag visueel voor je.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.