Een optimale nieuwe groepswebsite voor Lekkerkerker Food

Klantvraag

Lekkerkerker Groep bestaat uit verschillende labels op het gebied van food service en machines. Voorheen was er voor ieder label een eigen website, gebouwd op verschillende contentmanagementsystemen. Dit maakte het onderhoud alles behalve gebruiksvriendelijk. Daarnaast ontstond de wens om in de toekomst meer als één bedrijf naar buiten te treden onder de naam Lekkerkerker Food.

Onze aanpak

Op basis van de nieuwe branding en positionering die in een eerder proces waren opgesteld, zijn we aan de slag gegaan met de realisatie van een platform waarin alle food labels netjes geïntegreerd werden. Aan de hand van een uitgebreide intake hebben we een duidelijke webstructuur neergezet als basis voor de content van de verschillende labels.

Het resultaat

Een nieuwe website die de propositie van Lekkerkerker Food online optimaal naar voren brengt. De nieuwe visuele presentatie zorgt voor een professionele uitstraling van de organisatie. Via ons CMS FifthGear is de site ook zonder technische kennis gemakkelijk te bewerken. Bovendien wordt deze optimaal weergegeven op alle schermformaten. De website is technisch volledig geoptimaliseerd voor Google. Kortom, een website waarmee Lekkerkerker Food  de komende jaren weer volop vooruit kan.

Een paar highlights:

Gebruiksvriendelijke, gemakkelijk te onderhouden website
Technisch volledig geoptimaliseerd voor de zoekmachines
Duidelijke menustructuur voor de verschillende doelgroepen
Wrap met zuivelspread, paprika en kip een opengesneden avocado op een houten snijplank

Over Lekkerkerker Food

Lekkerkerker Food is onderdeel van Lekkerkerker Groep. Dit familiebedrijf bestaat uit zeven bedrijven. die zich allen op eniger wijze richten op zuivel. Enerzijds door de productie van roomkaas, kaasproducten, kruidenboter, plantaardige kaas alternatieven en vele andere zuivelproducten. Anderzijds door het reviseren, verhandelen en installeren van gebruikte zuivelmachines.

Wij zijn trots op onze compleet nieuwe website! eResults bedankt voor de fijne samenwerking en het mooie eindresultaat!

DittyLekkerkerker Food
Screenshot van pagina 'Onze oplossingen voor de Retail' op Lekkerkerkerfood.nlScreenshot van pagina 'Onze oplossingen voor de Foodbranche' op Lekkerkerkerfood.nl

Doelgroep gerichte website

Lekkerkerker Food richt zich op verschillende doelgroepen binnen de industrie, food service en retail. Voor elk van deze doelgroepen hebben zij eigen proposities, zoals halffabricaten voor bedrijven in de industrie of eindproducten onder private label voor de Retail.

Een belangrijk doel met betrekking tot de content structuur van de site was om de verschillende proposities op een duidelijke wijze beschikbaar te maken voor de verschillende typen bezoekers. Daarom hebben we gekozen voor een doelgroep gerichte insteek van het menu.

 

 

Maximale relevantie

Door te werken met een dubbele menustructuur hebben we onderscheid gemaakt tussen content die voor alle bezoekers relevant is, zoals informatie over de organisatie en de kernwaarden en content die alleen op een specifieke doelgroep van toepassing is. Zo kunnen mensen navigeren naar meer informatie over het aanbod specifiek voor retailers en alle mogelijkheden met betrekking tot verpakkingsopties voor diezelfde doelgroep. Grossiers kunnen daarentegen  informatie vinden over het aanbod voor groothandelaren in de food service. 

Door de informatie voor verschillende doelgroepen op te splitsen hebben we de diverse landingspagina's zo relevant mogelijk gemaakt, wat zal leiden tot een hogere conversieratio.

Screenshot van het paginamenu Lekkerkerkerfood.nl op mobielScreenshot van de pagina 'Onze oplossingen voor Food Service' op mobiel

Meer weten?

Wil jij jouw online visitekaartje vernieuwen? Wij denken graag met je mee! Neem contact met mij op dan plannen we een afspraak.