Marketing automation

Wil jij je (potentiële) klanten opwarmen met gepersonaliseerde en bruikbare content, zodat je hen kunt overtuigen over te gaan tot conversie? Dan is marketing automation een goede methode. 

Bij marketing automation gebruik je geautomatiseerde systemen om mensen aan je te binden en door de customer journey heen te helpen. Als mensen een bepaalde actie hebben gedaan op jouw website, wordt een actie automatisch in gang gezet (ook wel een flow genoemd). Denk aan het tonen van een advertentie op social media aan bezoekers van je website of een pop-up op je website bij het bezoeken van een bepaalde pagina. Of een automatische mail wanneer iemand een whitepaper downloadt. 

Met marketing automation wordt jouw content veel relevanter voor je ontvanger. Wij helpen je hier graag mee! 

Overleg over persoonlijke mails voor marketing automation

Leg en versterk de relatie met je doelgroepen via persoonlijke mails. Door slimme automatisering ook nog eens efficiënt. 

Emy - Expert marketing automation bij eResults

Zorgt voor doelgerichte content
Stemt sales- en marketingafdeling op elkaar af
Bespaart je tijd én geld

Marketing automation bij e-mailmarketing

Marketing automation wordt veel gebruikt bij e-mailmarketing. Je stuurt je (potentiële) klanten dan automatische e-mails (een zogenaamde mailflow) wanneer zij een bepaalde actie verrichten. Bijvoorbeeld: iemand downloadt een whitepaper op jouw site en een paar dagen later stuur je hem een mail met informatie over datzelfde onderwerp. Opent die persoon die mail? Of klikt hij erin? Dan kun je weer een vervolgmail sturen met bijvoorbeeld nieuwe producten die aansluiten bij de vorige mails. 

Een mailflow kun je inzetten voor heel veel verschillende doelen, bijvoorbeeld voor het onder de aandacht brengen van:

  • Downloads
  • Evenementen
  • Webinars
  • Producten
  • Diensten

 

Meer dan e-mailmarketing

Naast e-mail is marketing automation ook voor andere kanalen in te zetten. Bijvoorbeeld:

  • Het tonen van advertenties in Google of op social media na het bezoeken van je website of een bepaalde pagina. 
  • Met sommige marketingtools kun je punten aan je leads toevoegen op basis van de acties die jouw potentiële klanten uitvoeren. Denk aan: het bezoeken van een pagina, betrokkenheid of demografische gegevens. Wanneer een lead warm genoeg is om te benaderen, ontvang je een melding. 

 

 

Anouchka werkt aan e-mailflow voor marketing automation
Monique, Tom en Pier praten over verhoging leads door marketing automations

Voordelen van marketing automation

  • Door automatisering bespaar je tijd én geld.
  • Je leads worden versterkt. Doordat de content beter aansluit bij je doelgroep, is de kans groter dat de ontvanger daarin geïnteresseerd is.
  • Met e-mailmarketing automation tools, zoals Activecampaign en Spotler heb je veel mogelijkheden om je doelgroep onder te verdelen in bijvoorbeeld functie, branche, interesse of bezochte pagina’s. Hierdoor sluiten je mails zo goed mogelijk aan bij de ontvanger. 
  • De afdelingen sales en (online) marketing zijn beter op elkaar afgestemd. Onder andere doordat je samen overlegt wanneer een lead warm is en sales een melding ontvangt als dit het geval is. 
  • Je klantrelatie verbetert. Door een continue stroom van waardevolle informatie, blijf je als ondernemer top of mind.

Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen! We zetten die graag voor je op een rijtje als je interesse hebt. 

 

Hoe pakken wij marketing automation aan? 

Meer dan 100 klanten gingen je voor


We hebben inmiddels al meer dan 100 bedrijven geholpen met marketing automation. Ben jij benieuwd naar de resultaten die we met hen hebben behaald? Bekijk dan onze succesverhalen!

ingang_eResults_kantoor
Lilian_verwelkomt_gasten_eResults

Wat zijn jouw marketing automation plannen?

Een keertje sparren? Kom gerust vrijblijvend koffie drinken, we horen graag wat je van plan bent.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.