Data-analyse

Tegenwoordig is online vrijwel alles meetbaar. Data is daarom één van de belangrijkste succesfactoren om online succes te behalen. Met software, als Google Analytics en Google Tag Manager, kunnen we precies in kaart brengen waar bezoekers op jouw website vandaan komen. Of hoe ze zich gedragen. We beantwoorden vragen zoals: welke pagina’s zorgen voor veel conversies? En welke pagina’s verlaten websitebezoekers snel?  

Het analyseren van die data geeft jou het inzicht dat nodig is om je marketingstrategie op te zetten of bij te stellen. Ook krijg je een beter beeld van de mensen die je bereikt. Wij helpen je graag om met data-analyse kansen bloot te leggen, zodat jij online steeds verder kunt gaan groeien! 

 

Marijke praat met klant over data-analyse marketing

Het mooie van digital marketing is dat alles meetbaar is. Je echte winst zit vervolgens in het trekken van de juiste conclusies daaruit.

Chanine - Expert data-analyse bij eResults

Vergroot je bereik op je website
Benader je bezoekers makkelijk nog een keer
Optimaliseer je website met de resultaten

Voorbeelden van data

Met data-analyse kun je veel verschillende soorten gegevens achterhalen. Enkele voorbeelden: 

  • Je kunt zien waar, wanneer en hoe je doelgroep op zoek gaat naar jouw product of dienst. 
  • Je krijgt een duidelijker beeld van de customer journey en waar bezoekers op je website binnenkomen.  

Waar komt de data vandaan?  

Onze experts hebben allerlei specialistische tools tot hun beschikking om data te onderzoeken en uit elkaar te trekken. De data-analysetools die wij gebruiken zijn: 

  • Google Tag Manager 
  • Google Analytics 
  • Google Search Console  

Al deze tools komen samen in onze eigen dashboardingtool: Dashthis. We delen de resultaten van dit dashboard maandelijks met jou. Aan de hand van de rapportage stellen we onze werkzaamheden steeds bij om jouw marketingdoelen te behalen! 

Tom bespreekt data van marketing website voor websiteoptimalisatie
Daphne en Steef bekijken data-inzichten van website

Wat kun je bereiken met data-analyse?  

Als bedrijf kun je profiteren van meer data. Hoe? Enkele voorbeelden: 

  • Met de gegevens kun je meer bereik creëren op je website. Je ziet precies of er bijvoorbeeld specifieke groepen bezoekers op bepaalde pagina’s belanden. Zo kun je je doelgroep onderverdelen in subdoelgroepen. Hierdoor kun je je klanten gerichter benaderen. 
  • Aan de hand van data-inzichten kun je je website optimaliseren, waardoor je meer producten/diensten gaat verkopen of meer klanten gaat aantrekken.
  • Doordat je weet wie je website bezoekt, kun je bezoekers die al een keer langs zijn geweest nogmaals benaderen (remarketing).

Online en offline data-analyse  

Niet alleen kwantitatief onderzoek is belangrijk, ook kwalitatief onderzoek is onmisbaar. Dat laatste gaat over waarom de gebruiker doet wat hij doet. Zo zetten we bijvoorbeeld user testing en doelgroepinterviews in om jouw gebruiker te doorgronden. Door deze data naast kwantitatieve data te leggen, krijgen we een zo compleet mogelijk beeld van jouw doelgroep en het succes van jouw digitale activiteiten.  

Waarom eResults jouw data laten analyseren?

Je kunt natuurlijk zelf aan de slag gaan, maar waarom laat je het niet over aan de experts? Dit zijn de voordelen:  

  • We helpen je inzichtelijk te maken welke data relevant is voor jou bedrijf, door middel van maandelijkse rapportages. 
  • Onze gespecialiseerde accountstrategen helpen je om doelen en KPI’s te bepalen en daaruit een strategie voor je uit te stippelen. 
  • We bieden je een dashboard dat je direct inzicht geeft in jouw resultaten.  

  

Benieuwd naar wat écht goede data-analyse je op kan leveren? 

Stel je doelen scherp en bereik ze sneller door ons je te laten helpen met het analyseren van je data. Neem contact met ons op voor een afspraak!  

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.