Conversieoptimalisatie (CRO)

De eerste websitebezoekers heb je binnen. Misschien komen de conversies ook al wel binnen, maar hoe mooi zou het zijn als je websitebezoekers nóg beter converteren?  Meer leads, contactaanvragen, bestellingen, inschrijvingen en/of downloads.  

Met conversieoptimalisatie (CRO) regelen wij dat voor je! CRO zorgt ervoor dat je websitebezoekers de acties doen die jij voor ogen hebt, waardoor jij je doelen behaalt!

Je doelgroep zoveel mogelijk actie laten ondernemen. Dat realiseren geeft een enorme kick. 

Tom - Conversiespecialist bij eResults

Haal jouw doelen met CRO
Laat jouw websitebezoekers nog beter conventeren
Vergroot de gebruiksvriendelijkheid van je website

Welke conversies zijn er allemaal?

Er zijn heel veel soorten conversies. Waar wij ons op gaan richten, is afhankelijk van jouw doelen. Verkoop je producten in een webshop, dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk bestellingen binnenhalen. Ben je actief in de B2B, dan zijn leads en contactaanvragen hoogstwaarschijnlijk belangrijk voor je.

Een aantal voorbeelden van conversies:

  • Bestelling
  • Ingevuld contactformulier
  • Nieuwsbriefinschrijving
  • Download

Natuurlijk zijn er nog veel meer voorbeelden. Wat zijn jouw conversiedoelen? We helpen je uiteraard graag om die op een rijtje te zetten.

Waarom heet het CRO?

CRO staat voor conversion rate optimization. We optimaliseren dus de conversieratio: het percentage websitebezoekers dat een conversie voltooit. Hoe hoger deze ratio, hoe meer bezoekers relatief gezien converteren. Zo vergroten we de resultaten van het bezoekersverkeer voor jouw bedrijf!

 Met onze andere diensten, zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO) werken we aan het vergroten van het aantal websitebezoekers. Samen met CRO een win-win dus!

Meer weten over hoe dit dan werkt? We maken graag een rekenvoorbeeld voor je op maat!

Monique legt uit wat de voordelen van CRO zijn
eResults-Peter

Gebruiksvriendelijkheid van jouw website staat centraal

Geen conversieoptimalisatie zonder experimenten. Aan de hand van hypotheses doen we allerlei testen. Bijvoorbeeld: ‘Als we de call-to-action op deze pagina aanpassen, dan verhoogt de conversieratio’. Vervolgens testen we meerdere varianten naast elkaar om te kijken of we de conversieratio op jouw website ook echt hoger kunnen krijgen. De gebruiksvriendelijkheid van je website speelt dus een grote rol!

Hoe pakken wij conversieoptimalisatie aan?

eResults_ingang_kantoor

Benieuwd wat conversieoptimalisatie jou oplevert?  

Onze CRO-specialisten staan te popelen om de conversie van jouw website te verbeteren! Daarbij starten we met bovenstaand stappenplan en nemen jou graag mee in de plannen voor conversieoptimalisatie. Wil je het liever zelf doen, maar af en toe sparren over wat de volgende stappen kunnen zijn? Dat kan ook! We denken graag mee over wat voor jou de beste samenwerking is.  

Omdat je online marketing op diverse niveaus kunt insteken, is het - om je zo goed mogelijk te adviseren - handig een indicatie te hebben van je maandbudget. Om onze onderscheidende marketingmethode optimaal tot z'n recht te laten komen werken we met maandbudgetten vanaf 2.500 Euro.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.