Help ons als nieuwe én vernieuwende scale-up online een plek te veroveren in de competitieve maritieme wereld.
Na een flinke strategische inventarisatie zijn we gestart met de realisatie van een nieuwe website, die slim inspeelt op de behoefte van de doelgroep. Daaromheen hebben we via SEO, door middel van Google Ads, en met behulp van social effectieve marketingkanalen opgezet die zorgen dat de doelgroep in aanraking komt met Castor. Zo weten ze de website te vinden en kunnen ze van daaruit offerte-aanvragen doen bij Castor.
Dat mag er zijn. Binnen een jaar hebben we het bezoekersaantal weten te verdubbelen en de bezoekers die er zijn, zijn relevanter. Dit is te merken in het aantal aanvragen, dat ruim verdrievoudigd is tot ver in de honderdtallen.
Castor Marine biedt slimme internetoplossingen via satelliet voor de maritieme markt, zoals superjachten, vrachtschepen en offshore platformen. Door o.a. in-house-innovatie, eigen satellieten en een full-service aanbod van installatie, onderhoud en support is Castor in de afgelopen jaren uitgegroeid naar een steeds bekendere scale-up binnen de maritieme wereld.
Het is ontzettend gaaf om Castor via slimme online marketing te helpen hun groei verder te versnellen. Dat we binnen een snel veranderende competitieve markt deze successen hebben kunnen boeken is fantastisch. En we zijn pas net begonnen.
Hoe breek je als scale-up de markt open en zorg je dat je potentiële klanten jou leren kennen? Want een onderscheidend aanbod is één, het zorgen dat je doelgroep er überhaupt vanaf weet én de voordelen ervan inziet is een heel ander verhaal.
In diverse strategische sessies hebben we dan ook ingezoomd op de diverse doelgroepen en hun behoeften. Hieruit bleek dat het aanbod vanuit Castor voor alle doelgroepen wel min of meer vergelijkbaar is, maar de behoeften van de doelgroepen totaal van elkaar verschillen. Waar de één let op de kosten, wil de ander alles het liefst gisteren al geleverd hebben.
Dit is het vetrekpunt geworden van al onze uitingen; binnen een overkoepelende identiteit heeft iedere doelgroep een eigen verhaal gekregen, met focus op de juiste USP's. Een aanpak die de basis heeft gevormd voor het huidige succes.
Vanuit de strategische conclusies hebben we als eerste de basis gelegd door een website te ontwikkelen waarop iedere doelgroep het voor hem/haar onderscheidende verhaal vindt.
Om te zorgen dat iedere doelgroep Castor vervolgens leert kennen, hebben we hieromheen een web van marketingkanalen gerealiseerd, dat bestaat uit zoekmachineoptimalisatie, Google Ads en social-uitingen. Tot slot zorgen we op de website dat ze worden overtuigd en prikkelen we hen om direct een offerteaanvraag te doen, of op een andere manier contact op te nemen met Castor.
Als relatief nieuwe partij is het winnen van het vertrouwen van een doelgroep die je nog niet kent natuurlijk enorm belangrijk. En uiteraard draait het dan om de inhoud. Maar je hebt hebt wel de juiste uitstraling nodig om die effectief over te brengen. Via een slimme brand identity strategie hebben we gezorgd voor een website die de doelgroep van Castor Marine optimaal aanspreekt.
De doelgroep van Castor heeft niet bepaald een bureaubaan. Men bevindt zich vaak aan boord, of is onderweg. En dan is een smartphone een stuk dichterbij dan je desktop. Dus zorgden we voor een responsive-first-design, dat optimaal werkt op je mobieltje.
Daarnaast is de reden om de website van Castor te bezoeken vaak dat de huidige internetverbinding op zee niet watervlug is, maar juist zo traag als bagger. Daar hebben we op ingespeeld door te zorgen dat de website gebruikmaakt van slimme laadtechnieken en dus ook ver van de kust gewoon lekker vlot functioneert. Geven we meteen een mooi visitekaartje mee af van de snelheid die Castor wél levert.
Uit de strategische verkenningen bleek dat internet op een schip of in je huiskamer in één ding weinig van elkaar verschillen: vrijwel niemand weet hoe het precies werkt, maar iedereen wil wel dat het gewoon werkt. Altijd en zonder gezeur.
Een groot verschil is wel dat de doelgroep van Castor wel degelijk wil weten hoe de techniek in elkaar steekt. Bijvoorbeeld wat de dekkingen zijn, welke apparatuur gecombineerd kan worden, etc. Informatie die door andere aanbieders vaak niet of beperkt wordt verstrekt.
Daarom hebben we ervoor gekozen om de website van Castor gelaagd op te zetten, waarbij iedereen die dat wil uitgebreid kan inzoomen op alle details van de gewenste oplossing. Daarmee geeft Castor meteen een onderscheidend visitekaartje van haar expertise af. En dat geeft ons alle ruimte om nog eens uitgebreid uit te leggen welke USP's Castor aan al die tech specs koppelt. Zo maken we de doelgroep dubbel blij.
Daar hebben we wel zo onze ideeën bij :-). Neem gerust contact op voor een inventarisatie, we vinden het ontzettend leuk om vanuit onze expertise met je mee te denken.