Professionele nieuwe website voor ProWurk

Klantvraag

Door de flinke groei die ProWurk afgelopen jaren heeft doorgemaakt ontstond de behoefte aan het verder professionaliseren van de dienstverlening en alle uitingen richting de markt. Zo benaderden zij eResults voor de bouw van een nieuwe website. Immers vormt die website een belangrijke spil voor het bedrijf, zowel voor het matchen van werkzoekenden - hurdewurkers - en werkgevers, als in het uitdragen van de gewenste identiteit. 

Onze aanpak

Aan de hand van een uitgebreide intake hebben we alle wensen en behoeften van ProWurk in kaart gebracht. Daarbij stelden we vragen als: Wat zijn jullie online doelen? Wie is de doelgroep? Waar is die gevoelig voor? Wat maakt jullie uniek? Aan de hand van de intake hebben we een contentstrategie opgesteld en de structuur van de site bepaald. Die hebben we vertaald naar een stoer en eigentijds design.  Inmiddels staat de site naar grote tevredenheid van de klant live!

Het resultaat

Een prachtige professionele en toekomstbestendige website met oog voor gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast is een betrouwbare koppeling gemaakt tussen de site en het door ProWurk gebruikte recruitmentsysteem van Tigris. Op deze manier komen nieuw ingevoerde vacatures direct op de site en worden sollicitaties van kandidaten op vacatures direct in Tigris geplaatst. Dit maakt het voor ProWurk gemakkelijker om snel de juiste mensen te bereiken en benaderen.

De eerste resultaten:

Meer dan 16.500 bezoekers in de eerste twee weken na livegang
217 Sollicitaties in het eerste kwartaal na livegang
Het ProWurk team voor hun pand

Over ProWurk

ProWurk is een Fries uitzendbureau dat praktisch opgeleide ‘hurdewurkers’ uit de regio aan een baan helpt. Dit doen ze door gebruik te maken van de nieuwste recruitment software (Tigris) gecombineerd met een stukje fri(e)se nuchterheid. 
Waar Prowurk zich in onderscheidt is dat iedereen zich er welkom, thuis, gewaardeerd en begrepen voelt. In deze digitale wereld vinden zij menselijk contact heel belangrijk.

"Wy binne bere grutsk op it resultaat!"

Janneke Rauwerda – de PoelProwurk
De homepage van ProWurk op een mobiel met een voetbalwedstrijd op een tv op de achtergrond

Marketingdoelen

Met de nieuwe site wil ProWurk werken aan de volgende markering doelen:

  • Online zichtbaarheid in de Friese regio vergroten
  • Werven van hurdewurkers die langdurig geplaatst kunnen worden
  • Vergroten van de hurdewurker flexpool
  • Aantrekken van nieuwe Topdrachtgevers die hun vacatures via ProWurk willen laten invullen

De opzet en vormgeving van de site moet bijdragen aan het verwezenlijken van deze doelen. Door de conversiefunnel zo plat en eenvoudig mogelijk te houden hebben we het heel laagdrempelig gemaakt voor zowel kandidaten als werkgevers om te converteren.

Richtlijnen voor design

Bij het ontwerpen van de website hebben we rekening gehouden met de volgende uitgangspunten:

  • Gemak van kandidaat staat altijd voorop
  • Professioneel, maar laagdrempelig
  • Stoer (hoofdzakelijk mannelijke kandidaten die gematcht worden)
  • No-nonsense
  • Overzichtelijk en laagdrempelig
  • Persoonlijk
  • Regionaal georiënteerd
  • Niet te serieus, er mocht ruimte zijn voor een knipoog

En wat vind je? Bekijk de site en bepaal zelf of we hier in geslaagd zijn!

Mobieltje met ProWurk website open

Ook zo'n mooie website?

Wil je jouw online visitekaartje ook eens flink onder handen nemen? Neem dan contact met mij op. Wij denken graag mee over de juiste strategie, structuur en uitstraling.