Solide SEO-groei voor Schouten Europe

Klantvraag

Schouten was op zoek naar een partij die hen kon helpen om hun online positie goed neer te zetten en bij het realiseren van online groei. Bij Schouten zit een goed marketingteam dat graag meer gebruik wil maken van de online kansen om zo meer (internationale) aanvragen te realiseren. Daarom is gekozen voor een samenwerking waarbij we maandelijks met elkaar om tafel zitten en de vervolgstappen doornemen. 

Onze aanpak

De website van Schouten zag er visueel aantrekkelijk uit, maar bood niet de juiste informatie op het juiste moment. 

Om het verkeer naar de website een boost te geven, zijn we gestart met SEO-optimalisatie en het inzetten van Google Ads. Daarnaast hebben we de doelgroep heel gericht opgezocht d.m.v. LinkedIn-campagnes. 

Bij alles wat we doen, nemen we het team van Schouten mee en leggen we uit hoe zaken aangepakt kunnen worden. 

Het resultaat

Inmiddels staat er een zeer volwassen website die goed vindbaar is voor de doelgroep. De organische vindbaarheid heeft een steady groei doorgemaakt in de afgelopen jaren.

Ook de kennis van het marketingteam van Schouten is enorm gegroeid. Ze zijn erg leergierig en pakken steeds meer zaken zelf op. 

Het organische resultaat:

Organische groei jaar 1: +30%
Organische groei jaar 2: +75%
Organische groei jaar 3: +52%
Aziatisch gerecht met tofureepjes geserveerd in blauwe schaaltjes met stokjes

Over Schouten

Schouten is specialist op het gebied van het ontwikkelen, produceren en verpakken van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Ze leveren wereldwijd producten aan allerlei partijen binnen de retail, foodservice en food industrie. Met meer dan 25 jaar ervaring in de markt is Schouten een echte voorloper als het gaat over vleesvervangers. Klanten kunnen standaard producten afnemen (al dan niet met eigen verpakking), maar Schouten ontwikkelt en produceert ook maatwerk voor haar klanten. 

e-Results denkt op een constructieve wijze met ons mee en heeft kennis van zaken. Hierbij geven ze praktische tips en verbeterpunten. Daarnaast ontvangen wij ook gedegen feedback op de door ons geschreven stukken tekst en blogs. We hebben één vast contactpersoon wat prettig werkt.

Janna de GeusSchouten Europe

De website

Uit de samenwerking kwam duidelijk naar voren dat Schouten verschillende doelgroepen heeft die ieder eigen verwachtingen hebben van Schouten. We zijn dan ook gestart met het in kaart brengen van de doelgroepen. Vervolgens hebben we een verdiepingsslag gemaakt door het waardepropositie canvas in te vullen voor deze persona's. Deze kennis is vervolgens vertaalt naar een contentstrategie voor de een nieuwe indeling van de website. Deze is nu op doelgroepniveau ingericht, omdat potentiele klanten informatie kunnen vinden die aansluit bij hun behoefte.

Daarnaast is veel aandacht geweest om te zorgen dat de website niet alleen bezoekers trekt, maar ook aanvragen realiseert. We hebben op veel strategische plaatsen contactformulieren toegevoegd. Voor Schouten is de kwaliteit van de aanvragen belangrijker dan de kwantiteit, we zijn dus ook veel bezig geweest om de formulieren zo goed mogelijk te optimaliseren. 

Vegetarische fish en chips geserveerd op een papiertje met kruiden

Online marketing

Om meer klanten uit de website te halen is het noodzakelijk om bezoekers te trekken naar de website. Dit is enerzijds gedaan door het inzetten van Google Ads en anderzijds door het optimaliseren van de website voor SEO. 

Daarnaast zijn we aan het werk om Schouten te positioneren als de specialist die ze zijn. Ze hebben enorm veel kennis en werken met prachtige merken samen! Dat hebben we meer naar buiten gebracht door te werken aan klantencases en blogs. 

Schouten heeft diverse doelgroepen die met verschillende vraagstukken zitten. Om bij iedere doelgroep goed aan te sluiten zijn we hiervoor met aparte content aan de slag gegaan die daarop aansluit. 

Ook resultaat bereiken net als Schouten?

Neem contact met mij op. Ik kijk graag naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf!