Straatman is een belangrijke speler in de maritieme sector. Met name met hun product quick release hook is Straatman marktleider. Dit wilden ze ook graag online laten zien. De wens was dan ook duidelijk: goed vindbaar worden met hun quick release hooks om zo de omzet verder te laten groeien.
De eerste stap was het realiseren van een nieuwe website die duidelijk het vakmanschap van Straatman laat zien. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met online marketing.
Om verkeer naar de website te realiseren, zijn we gestart met Google Ads. Daarnaast hebben we ook flink ingezet op het verbeteren van de organische vindbaarheid. Het duurt over het algemeen langer om organisch goed gevonden te worden en daarom zijn hier in het begin al mee gestart.
Door het toevoegen van content is Straatman binnen 1 jaar op de eerste pagina van de zoekresultaten gekomen voor de term Quick Release Hooks. Vervolgens zijn we doorgegaan en hebben we de productenpagina's onder handen genomen, zodat er rijke contentpagina's ontstaan met veel links naar aanvullende content. Ook dat heeft z'n vruchten afgeworpen: inmiddels staat Straatman niet alleen op pagina 1, maar ook op positie 1.
Wanneer je door de hal van Machinefabriek Straatman loopt, kom je vooral heel veel staal tegen. Enorme haken, buizen en koppelingen vormen samen de producten uit het specialistische portfolio van Straatman. In hun lange historie hebben ze al regelmatig nieuwe producten voor de maritieme wereld gelanceerd. Deze producten zijn over heel de wereld te vinden.
Kortom, een mooi, internationaal bedrijf dat goed laat zien waar we hier in Nederland goed in zijn; unieke, innovatieve producten maken.
Wij zijn erg tevreden over de duidelijke rapportage en terugkoppeling van de gestelde doelen, alsmede de formulering en onderbouwing over de benodigde actiepunten om gestelde doelen te halen. De medewerkers van eResults stralen vertrouwen uit en beschikken duidelijk over de deskundigheid om onze website naar een hoger plan te tillen. Wij bevelen eResults van harte aan!
Straatman produceert hun producten in huis om de kwaliteit goed te kunnen waarborgen, maar hun producten worden overal ter wereld gebruikt. Om dat nog verder te stimuleren is gekozen om de url aan te passen van .nl naar .com. Deze switch had een impact op de organische resultaten. Stap 2 was dus om aan de slag te gaan met online marketing.
Om direct resultaat te kunnen realiseren zijn we gestart met het gebruik van Google Ads. Naast direct verkeer naar de site, leverde dit kennis op van de markt. We zetten met Google Ads in op de vindbaarheid d.m.v. advertenties en ook op zichtbaarheid/ branding d.m.v. Display campagnes. Die kennis konden we direct toepassen in onze aanpak om Straatman ook organisch goed gevonden te laten worden. We hebben veel content gemaakt rondom de quick release hooks om zo de vindbaarheid in Google te stimuleren.
Verkeer op de site is natuurlijk leuk, maar het doel is dan men ook contact opneemt. Daarom blijven we ook kritisch kijken naar de website en optimaliseren we de pagina's.