123bestelautoverzekering is erg actief op de online markt voor bestelautoverzekeringen. Een markt die wordt gekenmerkt door grote concurrentie waarin continu wordt gewerkt aan het behalen en behouden van posities en partijen (vaak grote verzekeraars) hun marktaandeel willen vergroten. De vraag aan eResults was dus te helpen de huidige positie te behouden. Daarbij gaat het niet alleen om het verhogen van het aantal aanvragen via de website maar nog belangrijker, om het uiteindelijke resultaat van een polis-aanvraag.
Het aanvragen van een bestelautoverzekering is een relatief kort proces. Men koopt een auto en daar moet direct een verzekering bij. Over die auto wordt lang nagedacht, over de verzekering een stuk minder. Daarom hebben we gekozen voor een strategie waarbij we volop inzetten op de Sell-fase en de Tell-fase. Hiervoor hebben we naast een slimme funnels ingericht op Google Ads en SEO om te zorgen voor optimale vindbaarheid, precies wanneer de doelgroep daar behoefte aanheeft. Vervolgens hebben we gezorgd voor een conversiegerichte nieuwe website inclusief slimme aanvraagstraat.
123bestelautoverzekring was al flink actief met Google Ads. Vanaf het moment dat we de campagne overnamen, zagen we direct een bezoekerstoename van 44%, met hetzelfde budget. Niet alleen het verkeer is toegenomen, maar ook de kwaliteit van de leads via Google Ads verbeterde sterk. Daarnaast hebben we organisch grote stappen gezet. Het organische verkeer is toegenomen met 297%. Al met al heeft onze inzet niet alleen geleid tot positiebehoud, maar ook tot flinke vergroting ervan. Wij blij, klant blij!
123bestelautoverzekering.nl is van oudsher tussenpersoon op het gebied van - de naam zegt het al - verzekeringen voor bedrijfswagens. Een niche, waarin net wat andere zaken belangrijk zijn dan bij personenauto's. Voor klanten is de specialisatie dus erg prettig. 123bestelautoverzekering.nl is als één van de eerste aanbieders 'online gegaan' en heeft inmiddels een online koppositie binnen zijn segment.
De afgelopen jaren hebben we de bestelautoverzekeringen-markt steeds beter leren kennen. Inmiddels staat er een mooie website met een goed functionerende aanvraagstraat en hebben we een stabiele stroom van online aanvragen weten te realiseren. Een ontzettend gaaf proces om samen met de klant door te maken!
Autoverzekeringen zijn een 'moetje', iets wat je verplicht moet regelen, maar waar je het liefst weinig tijd aan besteed. Het voordeel qua online marketing is dat het aanschaftraject hierdoor relatief kort is en er actief naar gezocht wordt door de gelukkige eigenaars van een nieuwe bestelauto. Daar passen pull-marketingkanalen als SEO en Google Ads uitstekend bij.
Binnen de al bestaande Ads campagne hebben we door diepteanalyses in de data flinke optimalisatieslagen kunnen maken. Hierbij hebben we de focus niet zozeer gelegd op het genereren van zoveel mogelijk aanvragen, maar juist op die aanvragen die uiteindelijk door de verzekeraars worden geaccepteerd. Want een aanvraag die vervolgens door een verzekeraar geweigerd wordt, levert het bedrijf natuurlijk niks op. Door de grilligheid van de markt blijven we hierin continu optimaliseren.
Om naast de Ads-campagne ook aan duurzame groei te werken, zijn we flink aan de slag gegaan met de content. Na een uitvoerige analyse van interessante keywords worden continu landingspagina's gemaakt die aansluiten bij specifieke zoekopdrachten én werken we aan het optimaliseren van de domeinautoriteit via linkbuilding.
Voor de website was het belangrijk om een stijl neer te zetten die vertrouwen uitstraalt. Want een verzekeraar, die moet je kunnen vertrouwen. We hebben daarom gekozen voor een stijl- en kleurgebruik met een 'eigen' uitstraling, die toch een brede doelgroep aanspreekt. Uiteraard voorzien van een slimme structuur om het voor bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken snel een verzekering af te sluiten.
Een verzekering afsluiten voelt voor veel mensen als 'gedoe'. Om dat gevoel wat te verminderen hebben we een aantal elementen prominent aanwezig gemaakt:
Het voornaamste doel van de website is om bezoekers premies te laten vergelijken om uiteindelijk een verzekering af te sluiten. Om dit zo laagdrempelig mogelijk te maken, bestaat de eerste stap enkel uit het invoeren van je kenteken. Dit invulveld is direct in beeld. Uit ervaring weten we namelijk dat een bezoeker die eenmaal begint aan zo'n vergelijking, hem ook vaak afmaakt. Dat deze strategie werkt, blijkt wel uit het feit dat 85% van de bezoekers zijn kenteken invult.
Om je uiteindelijke premie te zien, moet je best wat gegevens invullen. Daar konden we weinig aan veranderen, dus hebben we de focus gelegd op gebruikersgemak.
Omdat verzekeringen taaie materie zijn en ook de volgorde waarin gegevens worden ingevuld belangrijk is, zijn we samen met 123bestelautoverzekering.nl gestart met het uitwerken van de bestelstappen in een functioneel ontwerp. Hierin wordt visueel en tekstueel tot in detail omschreven wat waar komt. Zo hadden we vooraf precies helder waar we konden optimaliseren.
Nadat het functioneel ontwerp akkoord was, konden we door met het ontwerp en de bouw van de aanvraagstraat, om vervolgens alles voor lancering nog eens grondig door te testen. Na lancering zijn we uiteraard gestart met het continu monitoren van bezoekersgedrag om op basis daarvan waar nodig verder te finetunen. Met resultaat!