Solliciteer direct

Content Marketeer

32-40 uur
IJsselstein
Per direct beschikbaar

Jij hebt je eerste stappen als online copywriter of contentmarketeer inmiddels gezet. Je huidige werkgever past niet meer bij je, of misschien ben je zzp'er en wil je overstappen naar een bureau. Wat jouw motivatie ook is: je bent er helemaal klaar voor om verder te groeien in jouw vak! Het creëren van online content pak jij voortvarend aan – of het nu gaat om content voor een nieuwe website voor een klant of om structurele blogs. Behalve inhoudelijke diepgang vind je het ook belangrijk dat je werk duidelijk resultaat oplevert voor de klant. En last but not least: je houdt van veel afwisseling in je werkzaamheden, waarbij je je deadlines nooit uit het oog verliest. Herkenbaar? Wees dan vooral lekker jezelf en kom werken als contentmarketeer bij ons online marketingbureau in IJsselstein! 

Online contentmarketeer bij eResults 

De functie van contentmarketeer verschilt qua invulling nogal tussen bedrijven, dus hier wat achtergrond hoe dat bij ons zit. Bij eResults ontwikkelen we in-huis, dus we werken met zowel websiteprojecten als jaartrajecten voor online/ content marketing. Je contentwerk bestaat dus uit dus een combinatie van structureel werk en projectmatig werk. Dat geeft een interessante dynamiek, waardoor je je geen dag verveelt! In het eResults-team zijn nog 2 andere contentmarketeers aanwezig, elk met hun eigen klantportfolio. 

Dit portfolio (95% B2B) is enorm gevarieerd, dus dat geldt ook voor de content die jij creëert en optimaliseert. Van een eBook voor een softwarebedrijf, tot blogs voor een uitzendbureau of landingspagina’s voor een machinebouwer – alles komt langs. 

Hoe gaat het in zijn werk? 

Je bent verantwoordelijk voor je eigen set klanten, die we bij de start langzaam opbouwen (denk aan structureel zo’n 15 klanten, met daarnaast regelmatig een websitetraject). Vanaf de start van een contentmarketing- of online marketingtraject ben jij onderdeel van het klantteam. Binnen het klantteam pak jij per dienst (o.a. SEO, advertising, social, contentmarketing) verschillende rollen op, zoals SEO contentmarketeer, Ads copywriter en E-mail copywriter. Samen met je klantteam stem je de belangrijkste oplevermomenten af. De weg ernaartoe en wat voor taken je hiervoor nodig hebt, bepaal jij. Lekker flexibel dus! 

Wat ga je doen als content marketeer? 

  • Samen met de online marketeer stel je een contentkalender voor je klanten op waar jullie (en uiteraard de klant) achterstaan. 
  • Je verzint en creëert invalshoeken voor waardevolle content. Dit kunnen dienstenpagina’s zijn een compleet nieuwe website, maar ook SEO-geoptimaliseerde blogs, webpagina’s, converterende teksten, whitepapers etc. 
  • Je interviewt klanten om de juiste input op te halen voor bijvoorbeeld een nieuwe website, blog of whitepaper; 
  • Je plaatst content op de website van de klant en/of social media; 
  • Je monitort en optimaliseert gepubliceerde content aan de hand van je bevindingen; 
  • Soms word je ook gevraagd om content van de klant te redigeren; 
  • Regelmatig schrijf je ook blogs en nieuwsberichten voor eResults. 

Zo zit jij in elkaar 

  • Je hebt een natuurlijke nieuwsgierige blik: je bent goed in doorvragen en weet zo de juiste informatie uit een interview te halen; 
  • Je bent analytisch en je legt snel verbanden. Je begrijpt vlot hoe het bedrijf van de klant in elkaar zit, en je weet alle (ook technischere!) onderwerpen haarfijn uit te pluizen en tot de kern te komen;
  • Je bent goed in plannen en beheert jouw deadlines zorgvuldig; 
  • Je kunt met de klant meepraten op managementniveau, waardoor je ook de tactische en strategisch kant van jouw werk doorziet; 
  • Kwaliteit vind jij erg belangrijk, geen tekst gaat bij jou de deur uit zonder dubbelcheck!; 
  • Je bent resultaatgericht: je vindt het fijn om naar oplevermomenten toe te werken; 
  • Afwisseling is voor jou key in je werk; 
  • Je komt tot je recht in een compact, nuchter team (+20 collega’s) mét ruimte voor (flauwe) humor. 

Dit zijn jouw skills 

  • HBO/WO werk- en denkniveau; 
  • Minimaal 3 jaar ervaring (het liefst aan bureauzijde) met online content en SEO, bijvoorbeeld als (SEO-)copywriter of contentmarketeer; 
  • Je spreekt en schrijft vloeiend en foutloos Nederlands; 
  • Engels spreken en schrijven is een pré; 
  • Je kunt je eigen werk uitstekend organiseren; 
  • Je communiceert helder en proactief, zowel naar klanten als intern. 
  • Je bent gedreven om te groeien in je vak en bent op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in je vakgebied; 
  • Je vindt het leuk om samen te werken en je zoekt graag je collega’s op. 

Dit gaan we je bieden 

  • Een goed marktconform salaris; 
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding, lunch en laptop van de zaak. Voor eventuele trips buiten de deur hebben we een deelauto voor je klaar staan; 
  • Informele & ambitieuze cultuur waar in je gestimuleerd wordt om te groeien en jezelf verder te ontwikkelen, en met ruimte voor jouw ideeën; 
  • Gratis toegang en onbeperkt toegang tot psychologen om jouw mentale gezondheid fit te houden; 
  • Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om je functie in te vullen en je werk te organiseren zoals jij je daar prettig bij voelt. Uiteraard kun je thuiswerken wanneer je dat wilt; 
  • Flexibiliteit in welke rollen je oppakt, zodat je je optimaal kunt ontwikkelen in je vak; 
  • Samen met zo’n 20 ambitieuze collega’s lunch je samen, sluit je regelmatig de week af met een borrel en worden er leuke uitjes gepland.
  • Laat jezelf zien! Heb je een leuke hobby of sport die je eens met je collega’s wilt delen, organiseer dan vooral iets. Zo zijn we ook al met een groepje gaan boulderen. 

Wie zijn wij? 

eResults is hét online marketingbureau voor gemotiveerde organisaties, in IJsselstein (omgeving Utrecht) en wijde omstreken. Met gave campagnes en gedegen kennis van online zaken realiseren we duurzame groei voor onze klanten. We zijn niet van de gouden bergen en quick fixes, maar we gaan altijd uit van een langetermijnrelatie met de klant. Daarbij zijn we betrokken, to-the-point en altijd resultaatgericht. Typisch eResults? We nemen ons werk serieus, maar onszelf zéker niet. ;-)  

Klinkt goed, laten we kennis maken! 

Zie je zo’n functie als contentmarketeer wel zitten? Stuur jouw sollicitatie mét portfolio (voorbeelden van teksten voor klanten) naar Peter van den Heuvel, petervandenheuvel@eresults.nl. Voor vragen kun je telefonisch contact opnemen met Peter op 030 242 0931 (optie 1). 

Acquisitie? Doen we niet aan. Graag geen belletjes van recruiters over deze vacature. 

Dit is jouw baan? 

Invullen dat formulier! Heb je nog vragen? Eerst even bellen waarderen we natuurlijk ook. Naar aanleiding van je sollicitatie hoor je binnen enkele werkdagen van ons. Denken wij net als jij dat je bij ons helemaal op je plek zit? Dan nodigen we je uit voor een aantal gesprekken en vragen we je een assessment te doen. Zo zorgen we dat je precies weet waar je aan begint en maximaliseren we de kans op een toptijd bij eResults! 

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.