Ha Bart, welkom bij het team van eResults! Wat trok je het meest aan in eResults als werkgever?
Het stukje van goed werk leveren, kwaliteit nastreven, en denken op de lange termijn. In de marketingwereld draait het vaak om snelheid en emotie gedreven beslissingen, wat niet altijd effectief is. Wat mij aanspreekt bij eResults is dat hier de tijd wordt genomen om een strategie of plan goed én doordacht uit te werken.
Daarnaast zijn de systemen en het samenwerken hier goed geregeld en dat maakt het een geoliede machine. Dat komt ook door de persoonlijke aandacht en zelfsturende teams. Daarmee kan iedereen binnen het team bouwen aan zijn/haar ideale werkomgeving waar diegene zich het meest prettig bij voelt. Dan kun je jezelf zijn en het meest uit jezelf halen. En tot slot sprak de rol mij enorm aan. Ik ben begonnen in accountmanagement. Het klantcontact vond ik waardevol, maar uiteindelijk vervulde ik vooral de rol van tussenpersoon. Het werk draaide om het vullen van funnels, niet om inhoudelijk of creatief meedenken en dat begon tegen te staan. In mijn huidige rol als account strateeg combineer ik deze twee. Het strategische stuk geeft me de ruimte om écht creatief en adviserend bezig te zijn. Voor mij is dat de perfecte cross-over.
Klinkt goed! En wat maakt jou die unieke aanvulling op die (grotendeels 😉) geoliede machine?
Wat ik het meeste hoop bij te dragen is complexe dingen simpel maken. Veel klanten, maar wellicht ook collega’s vinden het lastig om te kiezen. Shit, keuzestress! Vaak omdat iets gewoon complex is. Dat kost best wat denkwerk, focus en goede werkwijze en daarom beginnen we er niet graag aan. Nou ik wel! Geef mij maar een goede hersenkraker van een probleem dat moet worden opgelost ;)
Waar heb je je liefde voor strategie opgedaan? En waar zie je nog kansen om daarin te groeien?
Strategie vind ik superleuk! Vanaf kinds af aan ben ik al aan het ontdekken en nieuwsgierig naar nieuwe perspectieven. Wat daar later ook bij heeft geholpen is onder andere de Strategy Finishing School van Julian Cole. Hij heeft als strateeg gewerkt voor de grote merken zoals Apple, Uber en Disney. Via zijn training maakte ik kennis met zijn werkwijze en toen viel alles op zijn plek. Een goede werkwijze is echt een gamechanger!
Waar ik nog kansen zie, is mijn ervaring om deze theorie in de praktijk verder toe te passen op strategieën voor B2B-bedrijven en door te vertalen naar performance. En op de lange termijn lijkt het me tof om met eResults te groeien, waarbij ik de strategie-afdeling verder vorm kan gaan geven.
Wat zijn de belangrijkste waarden die je zoekt in een werkplek?
Vrijheid en vertrouwen. Dat gaat overigens hand in hand voor mij. Ik ben iemand die zegt wat die denkt. Wat ik voel, spreek ik uit. Vroeger bracht me dat soms in de problemen en het wordt nog steeds niet overal gewaardeerd, maar hier wel. Dit voelt als een veilige plek om mezelf te zijn. We zijn binnen het team ook allemaal anders, maar daardoor verbinden we heel goed. Dat vind ik oprecht mooi!
Waar krijg jij energie van? En hoe uit dat zich in jouw werk?
Ik ben heel nieuwsgierig, als ik vragen kan stellen en nieuwe dingen kan leren ben ik gemotiveerd. Ook krijg ik energie van andere mensen en moet ik geprikkeld blijven. In mijn werk komt dit samen. Je leert van mensen, hier krijg je energie van en daardoor word je op creatief niveau geprikkeld. Dat vind ik echt belangrijk.
Hoe houd jij je hoofd koel wanneer de piek van een drukke periode aanbreekt?
Ik vind dat best lastig, maar heb een methode gevonden namelijk: afstand nemen, reflecteren, plan maken en opnieuw starten!
Met welke muziek op de achtergrond werk je het liefst aan een complex project?
Ik ben best wel een techno-fan en maak zelf ook muziek, maar werken doe ik toch het liefst op muziek die me niks doet. Techno prikkelt me, dus als ik me moet concentreren heb ik liever helemaal geen muziek óf echt ‘’concentratie’’muziek. In elk geval geen tekst, weinig melodie, repeterend en constant.
Als je een nieuw bedrijfsuitje mocht organiseren, wat zou dat dan zijn?
Een padel clinic! Het is een ideale mix van samenwerking, snelheid, strategie en techniek. Een beetje zoals marketing zou je kunnen zeggen. Daarnaast is een stukje zelfontwikkeling leuk.
We zijn heel nieuwsgierig naar hoe je jouw strategische kennis en creativiteit in de praktijk gaat brengen. Nogmaals welkom bij de club Bart, fijn dat je er bent!