Maak kennis met onze Online Marketeer Roy

3 min
14 okt. 2021

Sportief, leergierig én geïnteresseerd in de manier waarop consumenten zich gedragen. Dat ben ik, Roy, in het kort. Sinds juni werk ik als Online Marketeer bij eResults. Ik vertel je graag meer over wie ik ben, waarom ik graag voor eResults werk en wat mijn uitdagingen en ambities zijn. 

Waar ik van houd en wat ik graag doe

Ik ben geboren en getogen in de Meern. Tijdens mijn studententijd ben ik naar Utrecht verhuisd, waar ik nog altijd woon. In de buurt van het FC Utrecht stadion tegenwoordig. Lekker makkelijk dus als ik een voetbalwedstrijd wil bezoeken. In mijn vrije tijd sport ik graag en ga ik graag naar cabaret, zo ben ik een groot fan van Daniël Arends. Daarnaast spreek ik graag met vrienden af (zo hebben wij recent Spikeball ontdekt) en ben ik sinds kort begonnen met tennis. 

Hoe ik bij eResults terecht ben gekomen

Al vroeg had ik interesse in de manier waarop mensen beslissingen maken. Wat beweegt iemand bijvoorbeeld om verder te winkelen bij een webshop? Of om een webpagina te verlaten? En kunnen wij dat proces beïnvloeden door subtiele veranderingen aan te brengen op een pagina? Die interesse werd bevestigd doordat ik tijdens mijn studie Commerciële Economie een minor Toegepaste Psychologie ben gaan volgen. Daarbij kreeg ik onder andere vakken over consumenten- en gebruiksgedrag. Niet zo gek dus dat een rol als Online Marketeer goed bij mij past! 

Maar hoe kom ik dan bij een marketingbureau terecht? Na mijn studie heb ik op de marketingafdeling gewerkt van meerdere grote bedrijven, waaronder bol.com. Maar ik miste uitdaging: ik wilde meer afwisseling. En waar vind je meer uitdaging en afwisseling dan bij een bureau? Zo ging ik bewust op zoek naar vacatures voor Online Marketeer bij een marketingbureau. Het liefst ook een allround functie om precies te zijn, zodat ik zoveel mogelijk kan leren! 

Hoe het bij eResults bevalt 

Die afwisseling en uitdaging heb ik gevonden! Vooral afwisseling en uitdaging in werkzaamheden. Denk aan het inrichten van ad campagnes en het optimaliseren van landingspagina’s. Van eigen klanten beheren tot collega’s adviseren: eResults is een juiste match voor mij. Ik krijg de mogelijkheid om te leren, te groeien en ook de ruimte om mij te specialiseren in een tak binnen de wondere wereld van marketing. Naast afwisseling vind ik het klantcontact én de leuke collega’s het allerleukst aan mijn werk!

Mijn uitdagingen en ambities 

Mijn grootste uitdaging? Alle klanten tevreden houden. Ik ben van nature perfectionistisch ingesteld en ik wil mijn werk zo goed mogelijk doen. Ook vind ik het belangrijk dat ik mijn resultaten en beslissingen kan onderbouwen naar klanten toe. Waarom ben ik voor keuze A gegaan en wat levert het op voor de klant? Het is mooi om te zien als een idee concreet tot resultaat leidt voor onze klanten. Daar haal ik mijn voldoening uit!

In de toekomst wil ik mij bij eResults graag meer verdiepen in conversieoptimalisatie (CRO). Dat sluit goed aan bij mijn interesse voor consumentengedrag. Levert jouw website op wat je wil? Heb jij inzicht in hoe bezoekers zich op jouw website gedragen? En hoe kunnen wij diezelfde bezoeker stimuleren tot het aanvragen van een whitepaper of tot het kopen van een product of dienst?