Workshop persona's 


Alle communicatie die je dagelijks doet, stem je af op degene met wie je praat. Online kan dat vaak niet een-op-een. Maar door te weten wie je doelgroep is, kun je daar wel op inzoomen. Denk aan kleurgebruik, fotografie en taalgebruik. Hierin kun je onderscheid maken tussen bijvoorbeeld millenials en ouderen. 

Heb je moeite met het kiezen van je doelgroepen? Als je inzoomt op je huidige klanten, kun je die indelen in verschillende doelgroepen. Zo kun je een gedetailleerde beschrijving geven aan je verschillende ideale klanten. Hierdoor krijg je op maat gemaakte klantprofielen. Door die zogenaamde persona’s in kaart te brengen, geef je je doelgroep letterlijk een gezicht.

Onderzoek toont dan ook aan dat content gemaakt met een persona in gedachten, veel beter overkomt en de kansen op conversie flink vergroot. 

Door aan de slag te gaan met je persona's kruip je in de huid van je doelgroep en leer je hen écht kennen.

Marijke - Accountstrateeg bij eResults

Krijg inzicht in wie jouw doelgroep écht is
Ontwikkel content die jouw doelgroep écht raakt
Ontdek de verschillen binnen jouw doelgroep

Hoe doen we dat? 

Tijdens de workshop persona’s gaan we in stappen aan de slag: 

  1. We beginnen met het in kaart brengen van jouw doelgroep. Wie zijn je huidige klanten? En welk type klant heb je het liefst?
  2. Daarna delen we je doelgroep in op basis van onder andere branche, functie of het soort toepassingen van je dienst/product.
  3. Vervolgens gaan we per doelgroep een persona uitwerken. Hierbij geven we je doelgroep letterlijk een gezicht en naam. Bijvoorbeeld 'Jeroen de salesmanager'. 

Door de juiste vragen te stellen en met behulp van discussies nemen we je aan de hand en komt er een persona tevoorschijn die de doelgroep vertegenwoordigt. Zo kun jij jouw marketing pas écht op een waardevolle manier gaan toepassen!

Wat krijg je?

 Onze  workshop persona’s levert je het volgende op:

  • Je krijgt veel inzicht in wie je klant is.
  • We sturen je een mooi uitgewerkte versie van je persona’s op. 

Hiermee kun je content maken die jouw doelgroep raakt!

Wie moeten erbij zijn?

 Bij deze workshop draait het echt om de klant. Hierbij is het dus noodzakelijk dat medewerkers aanschuiven die daadwerkelijk contact hebben met je klant. Denk hierbij aan salesmedewerkers, maar ook customerservice medewerkers of projectmanagers die klanten begeleiden. 

Tijdsduur en plaats

De workshop persona’s duurt een dagdeel. Hij vindt bij voorkeur plaats op ons kantoor in IJsselstein. Dat is volledig ingericht op het houden van workshops. Daarnaast zorgt dat ervoor dat jij uit de dagelijkse praktijk bent, zodat je je volledig kunt focussen. Uiteraard is in overleg een andere locatie mogelijk. 

Wie is jouw doelgroep?

Wil je meer inzicht krijgen in jouw doelgroep, zodat je waardevolle content voor hen kunt maken? We helpen je graag! 

Omdat je online marketing op diverse niveaus kunt insteken, is het - om je zo goed mogelijk te adviseren - handig een indicatie te hebben van je maandbudget. Om onze onderscheidende marketingmethode optimaal tot z'n recht te laten komen werken we met maandbudgetten vanaf 2.500 Euro.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.