Workshop waardepropositie

Waarom kiest de klant voor jou? En waarom hebben ze behoefte aan jouw dienst/product? Antwoorden op deze vragen laten zien of jouw bedrijf aansluit bij de behoeftes van jouw klant en waar misschien niet. Dat is jouw zogenaamde waardepropositie. 

Onze workshop waardepropositie geeft je inzicht in hoeverre jouw aanbod bij jouw doelgroep past. Want in een concurrerende markt moet je je natuurlijk wel onderscheidend positioneren!

Communicatie hoort te gaan over welke wijze je jouw klant kunt helpen.  

Monique - Accountstrateeg bij eResults

Ontdek of jouw product/dienst bij je doelgroep aansluit
Krijg inzicht in de toegevoegde waarde van jouw bedrijf
Leer hoe je je content aan laat sluiten bij je klant

Hoe doen we dat? 

De waardepropositie workshop bestaat uit twee delen. Deel 1 is bekeken vanuit de klant en zijn doelen en deel 2 vanuit het perspectief van je organisatie.

  1. We beginnen met de klant.
    Hiervoor zijn persona’s een goed startpunt. Maar we kijken nu niet naar wie ze zijn, maar naar wat je klanten moeten doen. Welke taken moeten zij uitvoeren? Waar lopen je klanten tegenaan bij het uitvoeren ervan? En welk resultaat proberen zij te bereiken met die taken?
  2. Vervolgens kijken we naar de organisatiekant.
    We brengen eerst de diensten/producten van jouw organisatie in kaart. Daarna staan we stil bij vragen als: hoe helpt jouw bedrijf bij het oplossen van klantproblemen? En hoe helpt je bedrijf de klanten verder om gewenste resultaten te bereiken? Kortom, wat is de toegevoegde waarde van jouw bedrijf? 
  3.  Tot slot bekijken we het totaalplaatje.
    Op welke vlakken sluit jouw bedrijf aan op de behoeftes van de klant? En op welke vlakken niet?

 

Wat krijg je? 

Onze workshop waardepropositie levert je het volgende op: 

  • Door de waardepropositie workshop weet je of jouw product/dienstverlening bij de klantbehoeftes passen.
  • Je communicatie gaat niet meer vanuit intern naar buiten, maar gaat over op welke wijze je jouw klant kunt helpen. 
  • Alle inzichten zijn ook goed toe te passen voor het verbeteren van je dienstverlening. 

Wie moeten erbij zijn?

Voor de workshop waardepropositie moeten we in de huid van de klant kruipen. Daarvoor is het wel zo handig dat er medewerkers aanschuiven die daadwerkelijk contact hebben met de klant. Denk aan salesmedewerkers, customercaremedewerkers en projectmanagers. Ook is het om draagvlak te creëren fijn als iemand vanuit het management aanschuift.  

Tijdsduur en plaats

De workshop duurt een dagdeel. De workshop waardepropositie vindt bij voorkeur plaats op ons kantoor in IJsselstein. Dat is volledig ingericht op het houden van workshops. Daarnaast zorgt dat ervoor dat jij uit de dagelijkse praktijk bent, zodat je je volledig kunt focussen. Uiteraard is in overleg een andere locatie mogelijk.

Sluit jouw aanbod aan bij de belangrijkste klantbehoeften?

In hoeverre sluit jouw aanbod aan bij je doelgroep? We helpen je graag om dit te bepalen!

Omdat je online marketing op diverse niveaus kunt insteken, is het - om je zo goed mogelijk te adviseren - handig een indicatie te hebben van je maandbudget. Om onze onderscheidende marketingmethode optimaal tot z'n recht te laten komen werken we met maandbudgetten vanaf 2.500 Euro.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.