Waterman Sport: ruim een eeuw vakmanschap vertaald naar digitale groei

Enorme overall online performance boost
Meer dan 240% overall conversie stijging en ongeveer 80% lagere kosten per conversie

Sterke merkstrategie
Van gewoon bedrijf naar onderscheidend merk met drie unieke websites

Slimme merkstructuur
Meerdere elkaar versterkende labels onder één sterke formule

Groei van specialistische familiezaak naar ijzersterk digitaal wintersportmerk

Al meer dan 100 jaar een begrip in (winter)buitensporten

Wat begon als een Amsterdamse familiezaak in schaatsen, skeelers, ski's en snowboards is uitgegroeid tot een onderscheidend multi-labelconcept met filialen in Amsterdam, Diemen en Utrecht.

Waterman Sport zag dat er in een landschap vol webshops en grote ketens een gat bestond voor serieuze liefhebbers die op zoek zijn naar een persoonlijk advies en ouderwets goede service. Die observatie vormde de basis voor een ambitieuze groeistrategie: het neerzetten van een sterk merk met vestigingen in de hele Randstad, te beginnen met de uitbreiding naar Utrecht.

Ontwikkelen van regionaal familiebedrijf tot hét landelijk bekende specialistische merk

Vooral voor de serieuze wintersportliefhebber wil Waterman Sport online een beleving creëren; de wereld van Waterman Sport. Hier vind je niet de goedkoopste materialen, maar de beste koop; hier komen topkwaliteit schaatsen, skates en accessoires samen met écht goede service van gepassioneerde vakmensen.

De expertise, service en kwaliteit moesten online net zo voelbaar worden als in de winkels. Het doel was meer zichtbaarheid, herkenning en meetbare groei. Dit hebben we vormgegeven door:

  • Elk label binnen de Waterman-formule (Waterman Sport, Skipoint en 123Dakkoffer) een eigen strategie en online positie geven;
  • De kloof tussen webshops en grote ketens benutten door echte vakmensen centraal te stellen en 'de wereld van Waterman Sport' fysiek en digitaal te realiseren;
  • Met een goed afgestemde aanpak zowel de online vraag bedienen als winkelbezoek aan te moedigen.

Een nieuwe definitie en scherpe merkidentiteit voor ieder label

Wij zijn al jarenlang partner van Waterman Sport voor zowel de website als de marketing. Voor deze nieuwe groeifase hebben we samen met de klant de doelgroep per label opnieuw gedefinieerd en de doelstellingen en merkidentiteit aangescherpt. Daaruit volgde een gedragen strategie die we nu op schaal uitvoeren. Concreet betekent dit:

Geïntegreerde marketingmix

Een samenhangende inzet van SEA, DSA, SEO, conversieoptimalisatie en contentmarketing. Alle webshops en campagnes zijn gericht op het vangen van online vraag en het stimuleren van bezoek aan de fysieke winkels. 

Eigen strategie voor elk label

Binnen de 'Wereld van Waterman'-formule heeft elk label een eigen online strategie en positionering gekregen. Zo spreken we specifieke doelgroepen aan met passende content, advertentiecampagnes en proposities.

Heldere tracking en optimalisatie

We hebben de meetstructuur strak opgezet. Door continue data-analyse en optimalisatie sturen we op conversieratio's, rendement en de onderlinge balans tussen online verkoop en winkelbezoek.

De transformatie zet verder door

Waterman Sport zet zijn merkbelofte online net zo krachtig neer als offline. Het bedrijf zit volop in de transformatie van regionale familiezaak naar sterk specialistisch concept met drie labels en filialen door de Randstad.

De combinatie van vakmanschap, passie voor de (winter)sport en een slimme, digitale strategie zorgt voor zichtbare, meetbare en schaalbare groei. Daarnaast bereiden we nu de volgende stap voor: het visueel doorvertalen van de wereld van Waterman Sport, zodat de merkbeleving niet alleen klopt, maar ook echt inspireert en gaat leven bij de doelgroep.

Lees hier waarom Waterman Sport zo enthousiast is over onze samenwerking

E-results denkt mee, heeft specialisten op verschillende vlakken en er is vlotte en duidelijke communicatie.

Chano Waterman
Eigenaar van Waterman Sport

Ook toe aan een transformatie?

Een keertje sparren? Kom gerust koffie drinken, we horen graag wat je van plan bent.

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.