Google gaat mobielvriendelijke websites vanaf mei voorrang geven in de zoekresultaten. Dat maakte de zoekmachine vandaag bekend. De reden hiervoor? Het verbeteren van het zoeken voor de gebruiker.

“You should get the best answer possible, whether you’re on a phone, desktop or tablet.” 

Aldus Google. Vorige jaar begon de zoekmachine hier al op te letten, maar vanaf nu gaat de factor 'mobielvriendelijk' dus nog zwaarder doorwegen.

Wat betekent mobielvriendelijk?

Maar wanneer is je website nou mobielvriendelijk? Het belangrijkste is dat de pagina’s van je website zich aanpassen aan de schermgrootte van de gebruiker. Op die manier hoeft de bezoeker van je website niet in te zoomen om bijvoorbeeld de tekst te kunnen lezen. Ook is het belangrijk dat je gemakkelijk op linkjes kunt klikken. Als laatste ziet Google liever geen Flash op mobielvriendelijke websites.

Er is een heel simpele lakmoestest: vind je het zelf fijn werken? Of vermijd je jouw website liever op je smartphone? Bij twijfel kunnen wij – als Google Partner - ook altijd een check voor je uitvoeren.

Hoe bouwen wij onze websites?

Wij maken tegenwoordig al onze websites standaard ‘responsive’. Dat wil zeggen dat we een website niet bouwen op een specifiek formaat, maar het zo bouwen dat het zich automatisch aanpast aan elk beeldscherm. In de eerste plaats ideaal voor je bezoeker, en nu dus nog belangrijker voor je vindbaarheid in Google.

Zeker weten dat je niet wegzakt in de zoekresultaten? Of twijfel je over de mobielvriendelijkheid van je website? Wij adviseren je hier graag over!

 

Vragen naar aanleiding van dit blog of wil je hierover doorpraten?
Bel mij op 030 242 0931
Altijd op de hoogte blijven van onze laatste blogs?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief