3 praktische tips voor je online marketing (o.b.v. onze ervaringen in de afgelopen weken)

Door: Pier van der Kraan
Datum:
Tags: COVID-19 Marketing Nieuws
Leestijd ± 4 minuten

Dat het een gekke tijd is hoeven we je natuurlijk allang niet meer te vertellen. Ook in jouw bedrijf zijn waarschijnlijk veel dingen opeens anders, waaronder de manier waarop je met je relaties kunt communiceren.

In de afgelopen weken hebben we veel van onze klanten mogen helpen hun online communicatie te optimaliseren voor de 'nieuwe realiteit'. Een crash course voor zowel onze klanten, als onszelf. En dat leverde in korte tijd best veel interessante inzichten op. Vonden wij tenminste. 

Omdat we ons kunnen voorstellen dat het ook voor jou in deze tijd best zoeken is, delen we alvast 3 van onze learnings met je.

Tip 1: Deel je successen én tegenslagen

Het is best een onzekere tijd, waarbij je misschien lang niet altijd leuk nieuws te delen hebt. De neiging om in je schulp te kruipen is dan ook heel begrijpelijk. Maar het tegenovergestelde is wat je juist nu het beste kunt doen: wees eerlijk en - voor zover mogelijk - transparant richting je relaties. Communiceer helder en voldoende. Iedereen begrijpt dat dingen nu anders gaan dan normaal en dat het soms ook gewoon even keihard tegenzit. Geloof ons, iedereen maakt dat nu mee. Juist door daar eerlijk over te communiceren creëer je begrip en vertrouwen bij je relaties. Ze zullen zich (nog meer) in je herkennen. En daar heb je niet alleen nu, maar ook later heel veel plezier van.

Tip 2: Laat online en digitaal meer van je horen!

Uit het oog, uit het hart... Een beetje somber misschien, maar nu je fysiek minder zichtbaar bent én je relaties het al druk genoeg hebben hun eigen weg te vinden in de nieuwe situatie, raak je wel net wat makkelijker op de achtergrond. 

Dat kun je uitstekend compenseren door nu online juist extra zichtbaar te zijn. Wat dacht je bijvoorbeeld van social campagnes binnen je doelgroep, interessante nieuwsbrieven, persoonlijke mails, video calls, etc. Zo blijf je ook nu volop in beeld!

(Benieuwd hoe je dit aanpakt en een goede mix van uitingen samenstelt? Neem gerust even contact op om vrijblijvend/kosteloos te sparren. Wat dacht je bijvoorbeeld van een video call? :-)).

Tip 3: Scherp je bedrijf online aan

Is het qua business even wat rustiger? Dat is natuurlijk ronduit zuur, maar het is tegelijkertijd wel een hele mooie gelegenheid om te zorgen dat je online alle punten op de i zet. Dit is een unieke kans om even die stap terug te doen en te bekijken waar je online nog kunt scoren. Daar profiteer je straks - wanneer de drukte weer toeneemt - dubbel en dwars van.

Ons advies is om te bekijken wie je doelgroep(en) zijn en te proberen vanuit hun perspectief te kijken naar al je online uitingen. Klopt de informatie op je website nog na alle recente ontwikkelingen? Zijn van bepaalde producten/diensten wellicht andere USP's belangrijk(er) geworden? Hoe zit het met je contactmomenten? Door daarover online duidelijk te communiceren laat je aan je doelgroep(en) zien dat je ook nu je zaken goed op orde hebt en dus een betrouwbare partner bent.

Vergeet trouwens niet om ook eventuele advertentiecampagnes na te lopen om te checken of alle banners en advertentieteksten nog kloppen.

(Ben je bang dat je iets bent vergeten? Of vind je het gewoon lastig om als buitenstaander naar jezelf te kijken? We helpen je graag. Neem gerust even contact op. Kost niks, is vrijblijvend en levert je altijd nieuwe inzichten op.)

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij.
030 242 0931
Terug naar het overzicht

Wil je artikelen eerder lezen?

Schrijf je in voor onze tweemaandelijkse nieuwsbrief