De andere kant van internet: kosten besparen

Door: Peter van den Heuvel
Datum:
Tags: Nieuws
Leestijd ± 1 minuut

Je hoort ons regelmatig spreken over hoe er geld te verdienen is door internet op de juiste manier te gebruiken. Hoe je je verkoop kunt vergroten door je aanwezigheid én vindbaarheid op internet te verbeteren. Maar een vaak onderbelichte kant is dat internet je ook kan helpen om kosten te besparen. Bijvoorbeeld door bepaalde processen online te automatiseren. Laat ons eens een voorbeeld geven vanuit onze persoonlijke ervaring.

Per februari van dit jaar hebben we het ticket systeem gelanceerd. Dit ticket systeem moest het groeiende aantal supportvragen voor ons structureren en overzichtelijker maken zodat we deze sneller en effectiever konden gaan beantwoorden.

Vanaf 4 februari tot en met vandaag - 25 augustus - zijn er al 321 tickets ingeschoten! Dat is gemiddeld zo’n 46 tickets per maand variërend van kleine issues tot complexere cases. Als we er vanuit gaat dat we per ticket een kwartier besparen t.o.v. oude situatie (telefoontjes en mailtjes), dan is inmiddels al 80,25 uur bespaart. Qua kostprijs enkele duizenden Euro’s. Op die manier heeft het ticketsysteem zich in een halfjaar terugverdiend. En gezien het groeiende aantal klanten en daarmee ook het aantal tickets, zal het ons in de toekomst alleen maar meer kosten besparen!

 

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij.
030 242 0931
Terug naar het overzicht

Wil je artikelen eerder lezen?

Schrijf je in voor onze tweemaandelijkse nieuwsbrief

x