Deze 7 content fouten willen we niet meer zien

Door: Monique Schellevis
Datum:
Tags: SEO Tips
Leestijd ± 2 minuten

Het invullen van de content op je website is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn een aantal fouten die je niet wilt maken. Het is immers doodzonde om een dure, nieuwe website binnen een paar muisklikken te verknoeien. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus lichten we bij deze de content fouten uit die we niet meer willen zien!

1. Het verkeerde beeldmateriaal

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, het is dus een goed idee om foto’s en ander beeld op je website te gebruiken. Maar pas op: je wil natuurlijk wel dat die foto’s de juiste boodschap communiceren (‘Wij zijn een professioneel bedrijf met een leuk team’). Daarvoor heb je foto’s van goede kwaliteit nodig.

Kies je beeldmateriaal dus zorgvuldig. Wil je bijvoorbeeld een sectie met ‘Ons team’, maar lijken jullie foto’s meer op mugshots? Overweeg dan eens om een fotograaf in te huren. Let ook op dat je geen onnodig grote afbeeldingen uploadt, je website zou er erg traag van kunnen worden.

2. Lange lappen tekst

Wij pleiten ervoor om het gebruik van lange lappen tekst op je homepage strafrechtelijk te verbieden. Je bezoekers willen snel weten of jij degene bent die ze zoeken, en zitten dus niet te wachten op een heel betoog. Kort en bondig, dat is het devies.

3. Meer dan één ding communiceren

Communicatie regel nummer 1: communiceer slechts één boodschap tegelijkertijd. Wil je een actie uitlichten, en daarbij direct vertellen dat jullie een kwaliteitskeurmerk hebben verworven? Grote kans dat je bezoeker hierdoor in de war raakt. Bedenk dus van te voren wát je precies wil communiceren, en houd je hieraan.

4. Vormgeving vergeten

We zien het te vaak gebeuren: tekst wordt vanuit Word regelrecht gekopieerd en geplakt in de website. Zo ontstaat er een pagina die niet meer aansluit bij het design, en vaak zien we fout nummer 2 (van hierboven) ook optreden. Soms wordt zelfs de opmaak vanuit Word mee gekopieerd, met vreemde en afwijkende lettertypes tot gevolg.

5. Schreeuwerige mededelingen

Op een dag moet er een nieuwe mededeling op de homepage. Die is erg belangrijk en moet dus opvallen. Maar de volgende dag komt je manager op de proppen met een nog belangrijkere mededeling. Daarna wil de directeur ook nog een ESSENTIËLE UPDATE!! communiceren. Voor je het weet staat de website vol met schreeuwerige mededelingen. 

6. Taalfouten

Eigenlijk hoeven we dit niet meer uit te leggen: taalfouten op je website staan niet erg professioneel. Helaas zien we nog veel dt-missers, verkeerde samentrekkingen en congruentiefouten voorbij komen.

7. Vergeten te controleren

Wanneer je jouw website gaat aanpassen, check dan altijd het resultaat. Log even uit, en bekijk of je tevreden bent. Twijfel je? Vraag dan of een collega even meekijkt. Zo voorkom je foutjes die afbreuk doen aan je website.

Nog even dit:

Laat je niet bang maken door deze fouten. Loop gewoon nog eens grondig door je website, en vraag ons gerust om hulp. Wij kijken je website graag voor je na!

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij.
030 242 0931
Terug naar het overzicht

Wil je artikelen eerder lezen?

Schrijf je in voor onze tweemaandelijkse nieuwsbrief

x