Nieuw op LinkedIn? Zo laat je jouw profiel voor je werken!

Door: Monique Schellevis
Datum:
Tags:
Leestijd ± 2 minuten

Heb jij nog geen LinkedIn account? Maak er dan snel eentje aan! Het zakelijke netwerk is bij uitstek geschikt om te netwerken. Wist je dat 75% van de B2B beslissingen beïnvloed wordt door social media? En dat veel mensen LinkedIn meer autoriteit toeschrijven dan andere platforms? Het medium heeft in Nederland alleen al zo’n 4,5 miljoen gebruikers, waarvan 40% dagelijks inlogt.

Tijd om jouw LinkedIn profiel optimaal in te zetten voor je bedrijf. Of het je nou gaat om acquisitie of gewoon om netwerken: met deze tips zit je altijd goed!

1. Gebruik een professionele, herkenbare foto

Je wilt direct een betrouwbare indruk wekken, gebruik dus geen al te jolige vakantiefoto en zorg dat je duidelijk herkenbaar bent.

2. Schrijf een pakkende titel

Gebruik jij nog steeds je functie als titel van je LinkedIn profiel? Dat kan natuurlijk beter. Vraag jezelf eens af waarmee jij jouw klanten helpt. Wat help je ze bereiken? Dit is veel interessanter en maakt mensen nieuwsgierig.

3. Zorg voor een volledig profiel

Voeg je opleidingen en werkervaring toe. Zorg er ook voor dat je hierbij een korte en duidelijke omschrijving voorziet. Hierin kun je duidelijk omschrijven wat je precies hebt gedaan, en geeft je de kans op er een persoonlijke twist aan te geven.

4. Vergeet de samenvatting niet

Veel mensen laten de samenvatting leeg. Erg jammer, want dit is een mooie kans om meer over jezelf te vertellen. Waarvan krijg jij meer energie? Welke klanten help jij het liefst? Waarvoor kom jij ’s nachts nog je bed uit? Mensen willen niet alleen die droge opsomming van je cv lezen, ze willen ook weten wie jij bent.

5. Aanbevelingen en endorsements

Onderschat de impact van aanbevelingen en endorsements niet. Je bent jezelf immers aan het verkopen, en het is dan belangrijk om te laten zien hoe anderen over je denken. Tip: stuur zelf actief aanbevelingen en endorsements uit, de kans is groot dat je ze dan ook terug krijgt.

6. Doe actief mee aan discussies en deel content

Nu je eenmaal een goed en volledig profiel hebt, is het belangrijk om gezien te worden. Dit doe je door actief bij te dragen aan discussies over jouw vakgebied in groepen en netwerken. Ook kun je content delen, bijvoorbeeld updates van je bedrijf.

Je zult zien dat hoe actiever je het netwerk gebruikt, des te meer respons je krijgt, en hoe leuker het wordt. Kun je wel wat hulp gebruiken bij het inzetten van social media voor je bedrijf? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op. 

Doorpraten naar aanleiding van dit blok? Bel mij.
030 242 0931
Terug naar het overzicht

Wil je artikelen eerder lezen?

Schrijf je in voor onze tweemaandelijkse nieuwsbrief

x