Wist je dat meer dan de helft van al het internet verkeer van mobiele telefoons komt? En 96% van de mensen wel eens surft via hun mobiel? Van alle grote bedrijven maakt tegenwoordig 68% gebruik van een mobiele marketing strategie. Maar wat kun jij als MKB’er met deze info? 

Daarom keken wij naar het beste wat mobiele marketing ons op dit moment te bieden heeft. Daarna filterden we het op wat relevant is voor het MKB. Onze conclusies vind je hier:

Responsive

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: zorg dat je website responsive is. Dat wil zeggen dat de lay-out van de website zich automatisch aanpast aan de grootte van het scherm. Het maakt dan dus niet uit of jouw bezoeker een mobiel, tablet of pc gebruikt, je website ziet er altijd goed uit.

Mobiel adverteren

Voor wie online adverteert, is dit een belangrijke trend. Want of het nou gaat om adverteren op social media, in zoekmachine Google of als display advertenties: mobiel gebruik vraagt om heel andere advertenties. Maak dus een onderscheid in je advertenties voor de pc en voor mobiel.

Gebruik je extensies in Adwords

Mensen die op hun mobiel iets zoeken, willen snel en toegankelijk informatie. Misschien lopen ze al door de stad, en willen ze weten of jouw zaak open is, of hoe ze er met de fiets moeten komen? Het is dan ideaal als je direct op ‘bellen’ of ‘navigeren’ kan klikken. Maak dus gebruik van de extensies die Google je biedt! Het levert ook nog eens een hogere kwaliteitsscore, dus een hogere advertentiepositie op.

De behoeften van mobiele gebruikers

Smartphones en tablet laten ons – waar we ook zijn – door het internet navigeren. Zodra zich dus een vraag of probleem voordoet, zoeken we direct online het antwoord op. Dat geldt niet alleen voor de vraag in welk jaar wij Europees kampioen werden, ook op zakelijk gebied wordt er veel gezocht. Wist je dat 81% van de smartphone gebruikers zoekt naar lokale informatie op hun telefoon, en 68% daarna actie onderneemt?

Hier kun je handig op inspelen, door rekening te houden met de behoeften van je mobiele doelgroep. Bijvoorbeeld: wanneer je afvoer verstopt is, Googelen mensen op hun mobiel al snel ‘afvoer ontstoppen’. Als jij loodgieter bent, en je alleen richt op ‘loodgieter Utrecht’, loop je hier dus een kans mis. 

Wil jij weten of jouw online marketing al genoeg inspeelt op mobiel? Of wil je advies over je mobiele advertenties? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op!

Vragen naar aanleiding van dit blog of wil je hierover doorpraten?
Bel mij op 030 242 0931
Altijd op de hoogte blijven van onze laatste blogs?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief