Je ziet het steeds meer om je heen gebeuren, bedrijfsblogs. Grote multinationals hebben meerdere FTE’s aangesteld om deze blogs continue van leuke inhoud te voorzien. Maar hoe pak jij dit als MKB’er op als je hier geen team voor hebt? Hoe kun je zelf zorgen voor een blog die waarde oplevert? Lees snel verder voor onze tips! (En download direct onze gratis content kalender)

1. Betrek je medewerkers

Het is natuurlijk ontzettend lastig om zelf altijd met leuke ideeën en invalshoeken te komen. Betrek daarom je medewerkers ook bij het vullen van de blog. Laat mensen ideeën aandragen, en misschien zelfs wel uitwerken. Zo gaat het intern leven en krijg je veel meer input.

2. Neem de tijd om inspiratie op te doen

Inspiratie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Soms moet je dus even tijd vrijmaken om eens op het internet te surfen en zo interessante informatie te vinden. Plan hiervoor idealiter een vast moment in de week. Ook handig; stel in je browser bladwijzers in voor inspirerende websites of blogs.

3. Stel doelen: dit geeft je richting

Een blog bijhouden kost tijd, het is dus belangrijk dat het ook wat oplevert. Maar daarvoor moet je wel eerst doelen stellen. Wat wil jij bereiken met jouw bedrijfsblog? Maak dit heel concreet, je zult zien dat dit je veel richting geeft bij het schrijven.

4. Help je bezoekers verder

Wat relevant en interessant is, bepalen de bezoekers natuurlijk. Het is goed om hierbij jouw klanten in je achterhoofd te houden. Met welke vragen komen zij vaak bij je? Tegen welke problemen lopen zij vaak op? Met jouw kennis en expertise kun jij ze online verder helpen.

5. Laat jouw bedrijfswaarden terugkomen in  je blog

Je bedrijfsblog is een verlengstuk van je bedrijf, en bepaalt welk beeld mensen online krijgen van jouw organisatie. Zorg er dus voor dat het beeld dat jij creëert met je blog, past bij het beeld dat je als bedrijf wilt uitstralen.

6. Creëer een beleving

Bezoekers van jouw website willen ontdekken, oriënteren en vergelijken. Help ze dus ook in deze fase van hun customer journey. En daar is een blog bij uitstek een goed middel voor. Licht dus leuke informatie en weetjes uit, zodat je die bezoekers al meteen overtuigt van jouw bedrijf (terwijl ze misschien nog niet eens op zoek waren naar jouw product of dienst).

7. maak een Content kalender

En misschien nog wel de belangrijkste tip: maak een content kalender. Dit helpt je het overzicht te bewaren en dwingt je om regelmatig te posten op je blog. Je kunt hierop al vooraf bijzondere evenementen vastleggen, zodat je daar op tijd over kunt bloggen. Wij hebben je alvast een voorzetje gedaan, download hier gratis onze content kalender!

Meer tips en advies over het bijhouden van een waardevolle blog? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op!

Vragen naar aanleiding van dit blog of wil je hierover doorpraten?
Bel mij op 030 242 0931
Altijd op de hoogte blijven van onze laatste blogs?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief