The Feedback Company is een 100% Nederlands bedrijf, gespecialiseerd in het verzamelen en publiceren van bedrijf- en productreviews. Ze hebben een heel flexibel platform en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Daarom heeft eResults anderhalf jaar geleden besloten The Feedback Company als exclusieve partner voor bedrijfsreviews te nemen.

Inmiddels hebben we al veel gezamenlijke klanten en dit aantal groeit nog elke maand. Tijd voor een gastblog dachten wij! Aura Kuipers is binnen The Feedback Company verantwoordelijk voor de partnerschappen en is momenteel bezig met het schrijven van een boek over Reviewmarketing. In deze gastblog vertelt zij dé 7 redenen waarom elk B2B bedrijf reviews moet gaan verzamelen:

7 redenen waarom je als B2B bedrijf reviews moet verzamelen

  1. Meer verkopen realiseren
    Door reviews te verzamelen creëer je meer vertrouwen waardoor een bedrijf liever met jou zaken doet dan met jouw concurrent zonder reviews. Toon je reviews op bijvoorbeeld offertes, dan kan dit voor 20% meer akkoord zorgen.

  2. Meer verkopen uit bestaande klanten realiseren
    Door jouw bestaande klanten te benaderen met een verzoek om een review te schrijven, heb je een extra contactmoment wat voor engagement zorgt. Door jouw klanten een onafhankelijk platform te bieden om zijn of haar ervaring te delen, onderstreep je nog eens jouw professionaliteit!

  3. Meer nieuwe klanten aantrekken
    Doordat je reviews verzamelt krijg je in Google AdWords campagnes de gele sterren, ook wel Seller Ratings genoemd. Deze zorgen voor een verhoging van je CTR tot wel 30%, oftewel je krijgt meer websitebezoekers. Let op! Er zijn wél 150 reviews van de afgelopen 12 maanden nodig. Er kunnen ook organische sterren worden gerealiseerd genaamd Rich Snippets deze zorgen ook voor meer traffic.

  4. Bedrijfsprocessen controleren
    Door reviews uit te vragen zal je snel zien waar eventuele interne en externe processen kunnen worden verbeterd. Ook weet je hoe jouw eigen medewerkers presteren, bijvoorbeeld op klantvriendelijkheid, service of snelheid van contactmoment.

  5. Je weet of het uitbreiden van jouw assortiment of dienstverlening interessant is
    Door een marktonderzoek vraag in te zetten kun je erachter komen of je jouw assortiment of dienstverlening kunt uitbreiden en daardoor meer verkopen kan genereren. Bijvoorbeeld: ‘had je bij ons “x product/dienst” willen afnemen als wij dit jou konden aanbieden?’ Als 80% “JA” beantwoordt weet je dat je jouw assortiment of dienstverlening kunt uitbreiden en ook welke klanten van je hier interesse in heeft. Uiteraard wordt dit antwoord niet gepubliceerd maar is het enkel voor jou zichtbaar.

  6. Meer unieke content
    Wie wil dit nou niet? Door reviews te publiceren op jouw website genereer je meer unieke content, dit zorgt voor een verbetering van jouw Google Ranking positie.

  7. Verkoop je geen diensten, maar wél producten? 
    Dan zijn Product Reviews ook erg interessant. Op deze manier kom je erachter of de productkwaliteit goed is. Wanneer het niet volstaat zou je het product kunnen aanpassen of de leverancier hier mee kunnen confronteren. Product Reviews worden in Google Shopping gedeeld. Stel, je verkoopt ‘’merk hamer XX’’ en je hebt 12 reviews verzamelt. Jouw concurrent verkoopt ook ‘’hamer XX’’ en heeft 28 reviews, dan worden de reviews van beiden partijen (in totaal dus 40) bij beide advertenties getoond. Google wil namelijk de consument meer productinformatie bieden. 

Meer weten?

Kijk dan op onze website. Ook hebben wij een whitepaper waar je concrete voorbeelden en actuele onderzoeksresultaten kunt nalezen. Mail naar aura@feedbackcompany.com met jouw contactgegevens en ontvang deze whitepaper.

Geschreven op 24 januari 2017 door; Aura Kuipers werkzaam bij The Feedback Company

Vragen naar aanleiding van dit blog of wil je hierover doorpraten?
Bel mij op 030 242 0931
Altijd op de hoogte blijven van onze laatste blogs?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief