Leestijd ± 4 minuten

‘Tijd maken voor onze online marketing? Man, we weten nu al niet eens hoe we het werk af moeten krijgen..!’

We horen het met de aantrekkende economie steeds vaker. En we snappen die reactie helemaal. Maar heel slim is ‘ie niet 😊. Want juist als je het druk hebt, kan aandacht voor je online marketing je snel veel opleveren!

Want goede online marketing:

1. Bespaart je tijd

Je hebt het druk? Je online marketing goed inrichten helpt je efficiënter te communiceren. Wanneer je bijvoorbeeld veel gestelde vragen al op je website beantwoord, kan dat een hoop mails en telefoontjes schelen. Je doelgroep blij, omdat ze snel een antwoord hebben. Jij blij, omdat je tijd over houdt. En dan is dit nog maar een simpel voorbeeld.

2. Geeft je inzicht

Juist in drukke tijden is het lastig even een stap terug te doen om te kijken waar je knelpunten zitten. Terwijl het oplossen ervan je vaak kostbare tijd oplevert. Maar zie die knelpunten dus maar te vinden… Eén van de mooie eigenschappen van online marketing is dat alles geautomatiseerd te meten is. Dat helpt je snel aan interessante managementinformatie waarmee je zowel online als offline knelpunten kunt zien én oplossen.

3. Maakt je sterker

Super dat je het nu druk hebt, maar we hebben in de afgelopen jaren allemaal gezien dat het ook minder lekker kan gaan. In zo’n situatie maakt optimale online zichtbaarheid een groot verschil. Het opbouwen daarvan kost best wat tijd. Wanneer je daar dus pas aan begint als je merkt dat het rustiger wordt, ben je eigenlijk al te laat. Kortom, hierop inzetten in goede tijden helpt je door de slechtere periodes.

4. Werkt kostenbesparend

Zeg nou zelf, kostenbesparingen zijn altijd welkom. Ook als je lekker draait. Doordat al je online marketingactiviteiten 100% meetbaar te maken zijn, kun je precies zien wat rendement oplevert. En wat juist helemaal niet. Wanneer je bijvoorbeeld traditionele offline marketing verplaatst naar of koppelt aan online marketing, zie je snel waar je geld kunt besparen.

5. Houdt je op voorsprong

Online gaan de ontwikkelingen snel. Een halfjaar niks doen zet je behoorlijk op achterstand ten opzichte van een concurrentie die hier wel oog voor heeft. En zoals met alles is het ook online een stuk kostbaarder en moeilijker om je achterstand achteraf in te halen, dan wanneer je zorgt dat je zelf koploper bent en blijft. Kortom, ook in drukke tijden blijven investeren in je online marketing scheelt je op langere termijn veel tijd en geld.

3 tips om snel je online marketing op orde te krijgen

Hebben onze argumenten je overtuigd? Mooi! Maar dat verandert niks aan het feit dat je het druk hebt. Daarom 3 tips om zonder dat het jou veel tijd kost snel je online marketing op orde te krijgen.

1. Kies de juiste strategische partner

Zorg voor een partner die niet alleen je online marketing voor je kan uitvoeren, maar ook de strategie voor je uitzet. Zoek dus een partij die in staat is jouw propositie zelf om te zetten naar een goede online strategie en de uitvoering daarvan voor je coördineert en verzorgd. Pas dan ben je ervan verzekerd dat je echt geen omkijken meer hebt naar je online marketing. Daarnaast neemt hierdoor de kans op succes aanzienlijk toe, aangezien ook de strategische kant van online marketing een vak apart is en een goede online partner daarmee veel meer ervaring zal hebben dan jijzelf.

2. Maak keuzes

Zoals bij vrijwel alles in het leven geldt ook voor online marketing de 80/20 regel: 80% van je succes zit in 20% van de online marketingopties die je hebt. Focus in drukke tijden dus op die 20% en laat de rest eventueel zitten. Het is bij dit keuzeproces uiteraard wel enorm belangrijk te ontdekken welke 20% voor jouw succes belangrijk zijn. Een goede strategische partner (zie het vorige punt) geeft je hierop het antwoord.

3. Meet alles

Zoals je in de vijf redenen al hebt kunnen lezen levert het goed doormeten van je online marketingactiviteiten grote voordelen op. Harde cijfers geven duidelijke antwoorden. Dat meten zelf gaat vrijwel volledig geautomatiseerd, dus kost vrijwel geen tijd. Het is wel belangrijk dat je dit vooraf goed inricht én in staat bent de data goed te interpreteren. Ook hiervoor geldt; een goede online partner kan dit voor je regelen.

Benieuwd hoe eResults je kan helpen?

eResults is de partner bij uitstek om van jouw online marketing een succes te maken. Onze unieke LiftOff werkwijze is er volledig op gericht om jou volledig te ontzorgen en maximaal online succes te bezorgen. Hierbij krijg je een persoonlijk adviseur die niet alleen een strategie op maat voor je uitzet, maar ook de uitvoering daarvan coördineert én de resultaten hiervan periodiek met je doorneemt aan de hand van heldere rapportages. Zo ben je volledig in control terwijl je je compleet kunt focussen op je eigen dagelijkse werkzaamheden.