Wie bekend is met marketing, weet dat retentie een belangrijk onderdeel is van de customer journey. Simpel gezegd: zodra je een nieuwe klant binnen hebt gehaald, wil je dat ze jouw bedrijf niet vergeten. Mochten ze in de toekomst jouw dienst of product nog eens nodig hebben, dan moeten ze jou direct bellen.
Dat doe je door je netwerk regelmatig te activeren. Je stimuleert zo herhaalaankopen en blijft top of mind bij je doelgroep. Online marketing is daarvoor bij uitstek geschikt. Je kunt op een laagdrempelige manier contact houden met je klanten, zonder enorm te hoeven investeren in bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma's of mailings.
Hiervoor gebruiken we onder andere social media en online nieuwsbrieven. Samen met jou inventariseren we welk medium het beste aansluit bij jouw bedrijf en jouw doelgroep. We blijven de resultaten hiervan continue monitoren en analyseren, en waar nodig sturen we onze strategie bij. Zo weet jij zeker dat je top of mind blijft bij jouw bestaande relaties.
Een bestaande relatie ziet jouw updates voorbij komen op social media, of ontvangt een online nieuwsbrief.
Zijn/haar interesse is gewekt, en er wordt op de link geklikt. Of diegene besluit de update later nog eens terug te lezen op je website.
Je bedrijfsnaam is onder de aandacht, en je hebt je netwerk op de hoogte gebracht van nieuwe producten, diensten of ontwikkelingen.
Aanwezigheid op social media is vandaag de dag niet meer weg te denken uit een modern marketingbeleid. Maar hoe pak je dat het beste aan? En hoe evalueer je resultaten? Daar helpen wij je graag bij.
'Nieuwsbrieven, die leest toch niemand?' Dat is een vraag die we vaak krijgen. Maar wist je dat nieuwsbrieven hét online medium zijn met de hoogste ROI?